سلامت نیوز: یك متخصص بیماری های عفونی گفت: ناقلان هپاتیت B باید به صورت دوره‌ای (سه تا شش ماه یك بار) از نظر عملكرد كبد با انجام آزمایش بررسی شوند.

مسعود مردانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انجام آزمایش خون سبب می شود تا در صورتی كه فرد به هپاتیت مزمن مبتلا شده باشد، به سرعت بیماری تشخیص داده شود و درمان سریع‌تر صورت گیرد تا از تخریب بیشتر كبد جلوگیری شود.

وی اضافه كرد: بیماران ناقل این بیماری هیچ گونه علامت، نشانه و ناراحتی ندارند ولی این ویروس در خون آنها وجود دارد.

مردانی گفت: مهمترین مساله در مورد این گروه از افراد، مراجعه به پزشك هر شش ماه یك بار و بررسی آزمایشگاهی جهت تعیین وضعیت كبدی است.

به گفته وی، انجام آزمایش دوره ای برای این دسته از افراد جنبه حیاتی دارد و با انجام آن می‌توان به فعال شدن بیماری در مراحل اولیه پی برد.

مردانی با بیان اینكه علایم بیماری هپاتیت B با سرماخوردگی مشابه است، گفت: نشانه های بیماری هپاتیتB ضعف، سستی، بی حالی و بی اشتهایی است كه در ابتدا شبیه سرماخوردگی و همراه با تب بروز می كند.

وی ادامه داد زمانی كه چشم بیمار رو به زردی می رود و بیماری تبدیل به یرقان می شود، تب بیمار از بین رفته و رنگ ادرار وی پررنگ و رنگ مدفوع كم رنگ می شود كه این نشانه ها دال بر هپاتیت B دارد.

مردانی اضافه كرد: علایم این بیماری به صورت خودبخود و حتی بدون درمان در مدت چهار تا شش هفته برطرف می شود و در پنج درصد بیماران مبتلا به بیماری هپاتیت B ویروس در بدن فرد مبتلا باقی مانده و حالت ناقل هپاتیت ایجاد می كند.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینكه هپاتیت B یك بیماری كبدی است كه از طریق یك ویروس ایجاد می شود، گفت: هپاتیت باعث تورم كبد و توقف كار طبیعی آن می شود.

به گفته وی، كبد با عفونت ها مبارزه می كند و باعث می شود خونریزی ها متوقف شود؛ كبد داروها و سایر سموم را از بدن خارج و انرژی را برای زمان مورد نیاز ذخیره می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha