سلامت نیوز: نماینده منطقه‌ای WHO در مدیریت بحران با اشاره به تعهد ایران در پیشبرد ایمنی و مدیریت بحران از عضویت ایران در برنامه E-ATLAS برای بررسی وضعیت بیمارستان‌ها در مقابل بحران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، کیودسیا هودا از WHO نماینده منطقه‌ای مدیریت بحران و کاهش خطرات در حوادث و بلایا اظهار داشت: این همایش به خاطر هماهنگی که بین کشورهای همسایه ایجاد می‌کند بسیار خوب است و برای آژانس‌های بین المللی موضوعات خوبی را فراهم می‌کند و با توجه به شرایط فعلی در زمان بسیار خوبی برگزار می شود.

وی افزود: کشورهای محدودی هستند که این گونه کنگره‌ها را برگزار می‌کنند و این قدر به پیشبرد، ایمنی و مدیریت بحران متعهد هستند و این نشان دهنده این است که چقدر ایرانی‌ها در این زمینه تلاش می‌کنند.

نماینده منطقه‌ای مدیریت بحران توضیح داد: WHO برای مقابله با بحران، برنامه‌ای ویژه و جهانی را برای تمام کشورها دارد و در هر کشوری نمایندگان خود را تعیین می‌کند و برنامه‌های خاصی برای آمادگی با بحران دارند و سعی داریم با این گونه برنامه ها ظرفیت‌های مقابله با بحران در کشورها را بالا ببریم.
 
‌وی اظهار داشت: این سازمان با وزارتخانه‌های بهداشت در تمام کشورها همکاری دارد و علاوه بر آن سالانه ارزیابی در مورد چگونگی رشد آمادگی برای مقابله با بحران انجام می‌شود.

کیودسیا هودا خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها تهیه نرم افزاری به نام E-ATLAS است که نقشه تمام کشورها را با توجه به نوع ریسک‌ها و خطراتی که برای هر منطقه وجود دارد در آن مشخص می‌کند و دیگر اینکه ایمنی در بیمارستان‌ها است که ایران هم به تازگی به این موضوع پیوسته است و به طور مداوم بررسی می‌شود تا میزان آمادگی بیمارستان‌ها برای مقابله با بحران را مورد ارزیابی قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha