شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 41494
سلامت نیوز: ‏یک متخصص پوست و مو گفت: با وجود آنکه بسیاری از ترکیبات نرم کننده موجود در بازار استانداردهای لازم بهداشتی را دارا هستند، ممکن است هنگام مصرف در بعضی افراد ایجاد سوزش نماید.

بنابراین در انتخاب مرطوب کننده مناسب از میان مرطوب‌کننده‌های استاندارد متعددی که وجود دارد، مشورت با پزشک ضروری است. دکتر حسن صیرفی گفت: مرطوب کننده‌ها به دو دسته بزرگ حاوی مرطوب کننده‌های انسدادی و جاذب آب تقسیم می‌شوند که نوع انسدادی آن حاوی ترکیبات پوشش دهنده سطح خارجی پوست هستند و با ایجاد قشری نفوذ ناپذیر مانع از تبخیر آب از لایه‌های سطح پوست می‌شوند و از این جهت باعث حفظ آب در پوست و افزایش نرمی و لطافت آن می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه از این ترکیبات می‌توان وازلین و روغن‌های معدنی را نام برد که فاقد مواد نگهدارنده فسادپذیر و فاقد مواد عطری هستند، بنابراین باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی نمی‌شوند، افزود: وازلین 170 برابر بیشتر از روغن زیتون مانع از تبخیر آب از سطح پوست شده و از این جهت مرطوب کننده‌ای قوی به حساب می‌آید. البته اگر بیشتر از 40 درصد مانع از تبخیر آب از سطح پوست شود، منجر به ایجاد لیچ افتادگی پوست و ایجاد عفونت‌های میکروبی و جوش‌های چرکی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha