سلامت نیوز: داور بین‌المللی تناسب اندام فدراسیون جهانی ifbb گفت: نتیجه لاغری با قرص در کلینیک‌های لاغری و داروهای تبلیغات ماهواره‌ای فقط دفع آب بدن است و نه چربی و وزن بدن.

اکبر خزایی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: ما در حال حاضر شاهد هستیم که بعضی تاجرها و افراد سودجو به تأسیس کلینیک‌های لاغری اقدام کرده و بعضی دیگر هم انواع قرص‌های گوناگون را تهیه و به بازار عرضه کرده‌اند و در آگهی‌ها نیز خود را معرفی می‌کنند که این روش برای لاغری مناسب نیست.

وی با اشاره به اعلام مطالبی از جمله اینکه افراد با هر جلسه مراجعه یا مصرف چند عدد از این قرص‌ها بلافاصله با چند کیلوگرم کاهش وزن مواجه می‌شوند، گفت: ذخایر چربی و چاقی با یک یا چند جلسه پرخوری یا مصرف چند قرص ایجاد نشده که بخواهد با یک جلسه مراجعه و مصرف چند عدد قرص از بین برود.

خزایی افزود: در این کلینیک‌ها شاید با روش‌هایی وزن باسکولی افراد کاهش یابد اما تمام این کاهش وزن مربوط به دفع آب و مایعات بدن است و ارتباطی با ذخایر چربی ندارد همانند اینکه یک ساعت ورزش کنید یا یک جلسه به سونا بروید و در این مدت از مایعات استفاده نکنید که پس از آن اگر روی باسکول بروید با کاهش وزن حدود یک تا 2 کیلوگرم روبه‌رو می‌شوید.
 
این داور بین‌المللی تناسب اندام فدراسیون جهانی ifbb خاطرنشان کرد: اکثر قرص‌هایی هم که در ماهواره‌ها و سایر مکان‌ها برای لاغری تبلیغ می‌شوند از نوع داروهای ادارآور و تخلیه روده است که در نهایت به طور کذایی در وهله نخست افراد شاید با کاهش وزن مواجه شوند که این مسئله کاهش وزن صحیح و سالم به حساب نمی‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha