شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 41499
سلامت نیوز: یک ایمونولوژیست با بیان اینکه استنشاق بوهای تند مانند انواع عطرها از فاكتورهای مهم در ایجاد آلرژی غیرفصلی هستند، گفت: برای برطرف كردن آلرژن‌ها می‌توان از لوازم آرایشی بی‌بو و بی‌خطر استفاده كرد.

دكتر حسن اوحدی نیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: آلرژی‌های استنشاقی شایع‌ترین آلرژی‌های غیرفصلی هستند كه با مخاط بینی، عطسه، اشک ریزش، خارش و تورم بینی و چشم‌ها همراه هستند.

وی در ادامه افزود: این نوع آلرژی‌ها در دوره‌های متعددی در طول سال بروز می‌کنند و نظم خاصی ندارند.

این ایمونولوژیست با اشاره به اینكه پنبه بالش و ملافه‌ها و پتوها از عوامل ایجاد آلرژی استنشاقی هستند، گفت: این نوع آلرژی خصوصا به وسیله بالش‌های كهنه با پرهای فروپاشیده كه از جدار بالش خارج شده است نمایان می‌شود كه در این زمینه می‌توان با استفاده از رویه لاستیكی یا اسفنجی از استنشاق كرك پرها و تشدید حساسیت پیشگیری كرد.

دكتر اوحدی نیا یادآور شد: نگهداری حیواناتی مانند قناری، طوطی، گربه و سگ نیز سبب ایجاد حساسیت می‌شوند و موجب ایجاد سرفه، عطسه و حملات آسماتیک در بیماران هستند.

وی استنشاق بوهای تند مانند عطرها را از فاكتورهای مهم ایجاد آلرژی غیرفصلی دانست و افزود: علاقه به بوهای غیرمعمول در اسباب‌های حمام و لوازم آرایشی موجب تشدید علایم آلرژی می‌شود كه برای برطرف كردن آلرژن‌ها می‌توان از لوازم آرایشی بی‌بو و بی‌خطر استفاده كرد.

دكتر اوحدی با تاكید بر اینكه بر اساس مطالعات انجام شده 30 درصد مبتلایان به آلرژی‌های غیر فصلی به گرد وغبار و اعضای متلاشی شده از حشرات حساسیت دارند، گفت: انواع قارچ‌های موجود در هوا از آلرژن‌های مهم در گرد وغبار خانه‌ها هستند و به طور اختصاصی گونه‌های pteronyssimus از قارچ‌ها عوارضی در انسان بوجود می‌آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha