سلامت نیوز: یك روانشناس: آرزوهای خارج از حد توان موجب قربانی شدن اهداف مناسب در زندگی می شود    

یك دكترای روان شناسی معتقد است: آرزوهای خارج ازحد توان موجب قربانی شدن اهداف مناسب در زندگی می شود.

دكتر بدری السادات بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینكه برای تعیین هدف و راه و روش صحیح در زندگی داشتن علاقه، به تنهایی كافی نیست، گفت: شرط كسب موفقیت در هر رشته، داشتن استعداد خاص در آن زمینه است.

وی با اشاره به اینكه والدین باید در انتخاب هدف مناسب، چگونگی درست آرزو كردن را به فرزندان خود بیاموزند، گفت: گاه به تصور اینكه خواستن توانستن است ممكن است فرزندان را تشویق كنید در راه مورد علاقه خود تلاش كنند درحالی كه باید با ارزیابی صحیح و شناسایی توانایی واقعی فرزند، به وی بیاموزید راهی را انتخاب كند كه قادر به انجام آن باشد.

این مدرس دانشگاه شهید بهشتی با تاكید بر اینكه موفقیت فرزندان با انتخاب راه مناسب موجب افزایش اعتماد به نفس آنان می شود، گفت: توقع زیاد از فرزندان موجب تباهی آینده شان می شود.

دكتر بهرامی با بیان اینكه آرزوهای خارج ازحد توان موجب قربانی شدن اهداف مناسب در زندگی می شود، یادآور شد: باید ارزیابی كنید رسیدن به آرزو به چه قیمتی تمام می شود. صرف وقت جهت تحقق آرزوها ممكن است موجب تحلیل انرژی و قربانی شدن روابط خانوادگی شود.

این روانشناس با تاكید بر اینكه مراقب باشید تا دچار خیال پردازی نشوید، گفت: بهتر است از تفكرات و خیال پردازی به عنوان طرح ذهنی برای حركت مثبت استفاده شود تا به طرح ها رنگ داده شود.

دكتر بهرامی خاطر نشان كرد: باید به فرزندان بیاموزید با واقعیت زندگی كنند و در جهت كسب مهارت هایی كه بالقوه توانایی دارند تلاش كنند تا به آرامش و صلح درونی برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha