سلامت نیوز: دومین كنگره دو سالانه بین المللی جراحی زانو ، آرتروسكپی و آسیب های ورزشی به همت انجمن جراحان زانو ، آرتروسكوپی و آسیبهای ورزشی دوم تا پنجم اسفند در جزیره كیش برگزار می شود.

دكتر سهراب كیهانی دبیر اجرایی دومین كنگره دو سالانه جراحی زانو ، آرتروسكوپی و آسیب های ورزشی با بیان اینكه این  گفت : هدف اصلی از برگزاری این كنگره چهار روزه آشنایی جراحان ارتوپد با فعالان عرصه طب ورزش و نیز ارائه پیشرفتهای جدید جراحی آسیبهای ورزشی و طب ورزش می باشد.

وی با اشاره به اینكه بیشتر مقالات ارسالی در راستای جراحی زانو و شانه هستند تصریح كرد : هر چند فرصت ارائه مقالات هنوز باقیست ولی تاكنون20 مقاله به دبیرخانه كنگره ارسال شده است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی یادآور شد : محورهای بسیاری شامل جراحی زانو ، آرتروسكوپی و مراحل مختلف تشخیص ، درمان و بازتوانی آسیب های ورزشی ازجمله این محورها می باشند .

وی با اشاره به برگزاری كنگره طب ورزشی در كنار این كنگره یادآور شد : در این كنگره پزشكان طب ورزش در سالنی مجزا مطالب و موضوعات مرتبط را بررسی خواهند كرد.

دكتر كیهانی امتیاز این كنگره را برای جراحان ارتوپد، فیزیوتراپ ها و متخصصین طب ورزشی برای هر روز حدود 5 امتیاز خواند و گفت: علاوه بر اساتید ایرانی حدود 40 مهمان خارجی از كشورهای آمریكا، انگلیس ، فرانسه ، سوئد، اتریش ، چین ، كره و هنگ كنگ در این كنگره حضور خواهند یافت .

دبیر اجرایی این كنگره بیان داشت : در حال حاضر جدیدترین و مناسب ترین تكنیك ها از نظر نحوه درمان و تشخیص در كشور موجود می باشد و عمده مشكلات این حوزه در كشور مربوط به وسایل و تجهیزات است كه به دلیل مسائل موجود برای ورود تجهیزات به ایران با مشكلاتی مواجه هستیم .

وی با بیان اینكه طبق نظر سنجی ها برگزاری كنگره ارتوپد یكی از بهترین كنگره های بعد از دوران انقلاب بوده است اظهار كرد: ضایعات غضروفی یكی از شایع ترین ضایعات این حوزه است كه در آسیبهای ورزشی كه اتفاق نظری در این مورد وجود نداشته و از روشهای مختلفی برای درمان استفاده می كنند كه هر كدام مزایا و معایبی را دارا هستند .

این فلوشیپ جراحی زانو ادامه داد : یكی از روشهای درمان ضایعات غضروفی روش موزاییك پلاستی است كه پلاك های استخوان و غضروف را برداشته و در محل ضایع كاشته می شود كه ترم جدیدی بوده و كاربرد خوبی دارد .

دكتر كیهانی با اشاره به مقاله خود بیان داشت : در این مقاله كه برای اولین بار در كشور انجام شده است ، 68 نفر جمع آوری و روش كاشت موزائیك را طی كرده اند ولی این روش خیلی متداول نبوده و جراحانی كه در كار زانو فعالیت گسترده ای دارند از این روش استفاده می كنند .

وی در پایان خاطر نشان كرد : نیازمندان به استفاده از این روش بیشتر ورزشكاران هستند كه خوشبختانه برای چند نفر مورد استفاده قرار گرفته و نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha