شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 41515
سلامت نیوز: رسانه‌های محلی زیمبابوه اعلام كردند تعداد مبتلایان به بیماری حصبه (تیفوئید) در شهر هراره پایتخت این كشور افزایش یافته و پرسنل بهداشتی و درمانگران هراره را برای مقابله با این بیماری مسری به تكاپو انداخته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر پراسپر چونزی رییس خدمات بهداشتی هراره در این باره متذكر شد كه اخیرا 50 بیمار دیگر مبتلا به حصبه در این شهر تحت درمان قرار گرفته‌اند تعداد كلی مبتلایان به 650 نفر رسیده است. وی تاكید كرد شمار مبتلایان به این بیماری همچنان در هراره رو به افزایش است.

به گزارش روزنامه هرالد سان، چونزی تصریح كرد: هر چند تاكنون 20 بیمار از بیمارستان بیماری‌های عفونی «بیتریك» مرخص شده‌اند اما شمار بیماران جدید كه به دلیل ابتلا به حصبه به این بیمارستان مراجعه می‌كنند در حال افزایش است.

چونزی در ادامه تاكید كرد تنها تلاش ماموران بهداشتی برای كنترل شیوع این عفونت كافی نیست بلكه تك تك مردم باید با انجام رفتارهای بهداشتی مناسب و خودداری از خرید خوردنی از فروشگاه‌های كثیف و دست فروش‌ها با ماموران در امر پیشگیری همكاری كنند. علائم حصبه شامل تب، سردرد، درد شكمی، اسهال، یبوست و كاهش اشتها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha