سلامت نیوز: رئیس مرکز طبی کودکان گفت: به زودی کلینیک شکاف کام و لب در قطب علمی اطفال کشور به منظور ساماندهی این بیماران و ثبت آمار آنها راه‌اندازی می‌شود.

علی ربانی در گفت‌وگو با فارس، افزود: طرح ساماندهی بیماران شکاف کام و لب به زودی با راه‌اندازی کلینیکی در مرکز طبی اطفال راه‌اندازی می‌شود. همچنین در کنار این اقدام طرح ثبت این نقیصه در این کلینیک را نیز انجام می‌دهیم تا آمار صحیحی از این نقیصه به دست بیاید.

وی افزود: این کلینیک با همکاری حدود 11 تخصص شامل متخصصانی از رشته‌های دندانپزشکی، جراح فک و صورت، ارتدونسی، پروتز، گفتار درمانی،‌ جراحی عمومی و اطفال، جراحی پلاستیک، گوش و حلق و بینی، نوزادان، اطفال و فیزیوتراپیست راه‌اندازی می‌شود.

رئیس مرکز طبی کودکان یادآور شد: شکاف کام و لب نقایص مادرزادی هستند که در آن بافت دهان یا لب در خلال تکامل جنین به خوبی تشکیل نشده‌اند. البته شکاف کام و لب جزء نقایص مادرزادی قابل ترمیم‌اند، شکاف لب به شکل یک سوراخ یا شکاف باریک در روی پوست لب بالا است که می‌تواند تا بینی گسترش یابد اما شکاف کام یک سوراخ در سقف دهان و حفره بینی است.

وی تصریح کرد: بعضی از بچه‌ها هم شکاف کام و هم شکاف لب دارند و برخی دیگر یکی از شکاف‌ها را به تنهایی دارند. همچنین پسرها به نسبت دخترها بیشتر به شکاف لب مبتلا می‌شوند در حالی که دخترها بیشتر به شکاف کام مبتلا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha