سلامت نیوز: تركیبات شیمیایی كه به طور وسیعی در بسته بندی غذاهای آماده ، لباس های ضد آب و تابه های نچسب استفاده می شود با كاهش واكنش ایمنی كودكان به واكسن های دیفتری و كزاز مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا و به نقل از دیلی میل، این بررسی نخستین مطالعه است كه نشان می دهد چگونه تركیبات فلوردار می تواند تاثیرات منفی بر واكنش به واكسن داشته باشد.

نتایج این تحقیقات در نشریه انجمن پزشكی آمریكا منتشر شده است.

تركیبات موسوم به پی اف .سی PFC می تواند پیش از تولد و از طریق مادر یا پس از تولد ناشی از قرار گرفتن در معرض محیط به كودك انتقال یابد.

فیلیپ گراندجین پژوهشگر این طرح از دانشكده بهداشت عمومی هاروارد گفت: تاثیر منفی تركیبات PFC بر روی واكسیناسیون دوران كودكی باید به عنوان تهدید بالقوه برای بهداشت عمومی تلقی شود .

این پژوهشگران از اثرات سمی PFC ها بر سیستم ایمنی - كه بسیار بیشتر از اثرات سمی قرار گرفتن در معرض دیوكسین است - ابراز شگفتی كرده اند.

تركیبات PFC كاربردهای بسیار وسیعی در صنعت دارد و اثر این ماده شیمیایی در بدن افراد یافت می شود.

پژوهشگران داده های بررسی های انجام شده بر روی كودكان در بیمارستان ملی در تورشاون و جزیره فارو در دانمارك را در سال های 1999 تا 2001 مطالعه كردند. در این بررسی 587 كودك حضور داشتند كه مورد آزمایش واكسیناسیون دیفتری و كزاز قرار گرفتند.

نتایج این مطالعه حاكی از ارتباط بین قرار گرفتن در معرض تركیبات PFC و كاهش واكنش آنتی بادی به واكسن های دیفتری و كزاز است.

تحقیقات پیشین همچنین حاكی از تاثیرات منفی تركیبات PFC بر افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن انسان و بروز یائسگی زودرس در زنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha