سلامت نیوز: علیرغم كاهش 1/3 درصدی آمار فوتی ناشی از برق گرفتگی در كل كشور استان تهران جزء استان هایی است كه بیشترین امار را در فوتی های ناشی از برق گرفتگی است.

دكتر محمود خدادوست رئیس مركز تحقیقات پزشكی قانونی كشور با بیان اینكه در هشت ماهه اول امسال آمار فوتی ناشی از برق گرفتگی در كل كشور 554 نفر بوده است و خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:

این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه 572 نفر فوتی بود،‌كاهش 1/3 درصدی داشته اما استان تهران با وجود كاهش آمار كشوری هم چنان درصد سایر استان ها از لحاظ میزان فوتی های ناشی از برق گرفتگی قرار دارد.

وی افزود: استان تهران با آمار 102 نفر فوتی در 8 ماهه اول امسال بیشترین آمار فوتی ها را در زمینه برق گرفتگی در كل كشور دارد كه باید با رعایت نكات ایمنی و پیشگیری های لازم از میزان این امارهاست.

وی با اشاره به اینكه برق گرفتگی در اثر عبور جریان اكستریسیته از بدن روی می دهد اذعان داشت: اكثر برق گرفتگی ها در ساختمان سازی ها روی می دهد كه به دلیل عدم
رعایت نكات ایمنی از سوی كارگردان و عایق نبودن سیم ها در سطح ساختمان است.

وی خاطرنشان ساخت: باید در نظارت ها،‌چه در بحث ساخمانی از بعد تاسیسات و فنی و چه در بحث كارهای عمرانی به نكات ایمنی توجه كافی شود تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha