سلامت نیوز:  یک استاد دانشگاه و آسیب شناس اجتماعی گفت: 75 درصد از دانش آموزان باهوش و ممتاز والدین مهربان و صمیمی دارند.

دکتر مجید ابهری در گفت و گو با پانا از انجام پژوهشی بر روی دانش آموزان خبر داد و گفت: این پژوهش بین 4 هزار و پانصد دانش آموز دوره راهنمایی و دبیرستان که معدل آنها از 19 به بالا بوده و مسئولین مرکز آموزشی از رفتار انضباطی آنان رضایت داشته اند و 4200 دانش آموز با معدل درسی زیر 16 و رفتار تحصیلی و اجتماعی نامرتب انجام شده است.
وی ادامه داد: فرزندان خانواده هایی که دارای روابط صمیمانه بین والدین و بچه ها هستند و پدر و مادر وقت بیشتری صرف رسیدگی به مشکلات درسی و اجتماعی فرزندان می کنند در گروه ممتاز قرار داشته و 90 درصد از دانش آموزان دارای پایه تحصیلی ضعیف یا فرزند خانواده های متلاشی بوده و والدین آنها دارای اختلافات رفتاری با یکدیگر بوده اند و یا والدین با فرزندان روابط صمیمانه نداشته و روابط عاطفی آنها کمرنگ بوده است.

به گفته وی این گونه دانش آموزان بالاترین آرزوی خود را داشتن خانواده ای شاد و رفتن به گردش و ورزش همراه با پدر و مادر اعلام کرده و اصلی ترین غصه خود را روشن نبودن آینده خود اظهار نموده اند.

ابهری با بیان اینکه بر اساس این پژوهش همراهی والدین با فرزندان در مسائل و مشکلات شخصی انها، مشارکت دادن بچه ها در بحث های علمی و خانوادگی ، رفتن به مسافرت های خانوادگی و ورزش های گروهی اصلی ترین نکات موجود در افزایش روحیه نوجوانان و جوانان است توصیه کرد که در هنگام بروز افت تحصیلی و مدرسه گریزی از سوی نوجوانان،
مربیان آموزشی قبل از هر چیز در مورد وضعیت خانوادگی و روابط عاطفی آنها مطالعه نمایند.

به گفته وی پناه بردن به دوستان نامناسب برای ایجاد تکیه گاه عاطفی و تسلیم شدن در مقابل خواسته های دوستان بیرون از خانه اصلی ترین عوارض رفتاری برای نوجوانان و جوانان فاقد روابط عاطفی با والدین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha