یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 41550

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به افرادی كه به سینوزیت مزمن مبتلا هستند توصیه كرد مایعات و مركبات حاوی ویتامین C، میوه و سبزیجات بیشتری برای مقابله با عفونت های دستگاه تنفسی مصرف كنند.

سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به افرادی كه به سینوزیت مزمن مبتلا هستند توصیه كرد مایعات و مركبات حاوی ویتامین C، میوه و سبزیجات بیشتری برای مقابله با عفونت های دستگاه تنفسی مصرف كنند.

مسعود مردانی در گفت و گو با ایرنا افزود: سردرد، انسداد بینی، ترشحات بینی و ترشحات پشت حلق از علایم سینوزیت مزمن است.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینكه سینوزیت به سه گروه حاد، تحت حاد و مزمن تقسیم می شود، گفت: افراد مبتلا به سینوزیت حاد باید از خوردن مواد غذایی تند و حاوی ادویه بپرهیزند.

وی ادامه داد عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی سبب بروز سینوزیت در افراد می شود كه سرماخوردگی و آنفلوآنزا آن را تشدید می كند.

مردانی اضافه كرد: چنانچه عفونت های ویروسی به طول بینجامد به عفونت باكتریایی تبدیل می شود و ممكن است فرد را دچار سینوزیت حاد یا مزمن كند.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینكه افراد مبتلا به سینوزیت حاد با درمان طبی 10 تا 14 درصد بهبود می یابند، گفت: دوره درمان سینوزیت مزمن طولانی تر است.

به گفته وی، این بیماری در افراد دارای آلرژی های فصلی بروز می كند.

وی اضافه كرد: مواد تحریك آمیز از جمله آلاینده های هوا، وایتكس، جوهر نمك، دود سیگار، عطر، مواد غذایی تند و ادویه دار سبب تشدید این بیماری می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: سینوزیت به علت التهاب سینوس‌های اطراف صورت و عفونت‌های میكروبی، باكتریایی و ویروسی به وجود می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha