یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 41559

متخصصان جهانی اعلام خطر كرده‌اند؛ سیلیكون به كار رفته در پروتز سینه این زنان از موادی صنعتی و سمی تهیه شده كه سرطان‌‌زاست و تاكنون باعث بیماری صدها تن از زنان شده و چند نفر نیز جان سپرده‌اند.

سلامت نیوز : زنانی که با جراحی پلاستیک، در سینه‌شان «پروتز» گذاشته‌اند به مراکز پزشکی مراجعه کنند
به گزارش ایران متخصصان جهانی اعلام خطر كرده‌اند؛ سیلیكون به كار رفته در پروتز سینه این زنان از موادی صنعتی و سمی تهیه شده كه سرطان‌‌زاست و تاكنون باعث بیماری صدها تن از زنان شده و چند نفر نیز جان سپرده‌اند.
این اعلام خطر و هشدار جهانی پس از آن انتشار یافت كه مقامات قضایی فرانسه «ژان کلود ماس» هفتاد و چند ساله‌؛ مدیر عامل یك شركت تولید‌كننده سیلیكون مخصوص پروتز سینه زنان و یكی از همدستانش را به اتهام كلاهبرداری و قتل نفس بازداشت كردند و افشا شد كه سیلیكون‌های تولیدی این شركت غیراستاندارد و سرطان‌زا بوده و علاوه بر بیماری در زنان باعث مرگ و میر چند تن ازآنان شده است.
به گزارش مقامات قضایی فرانسه؛ محصولات این شركت در بدن زنان بسیاری از 65 كشور جهان از امریكای لاتین تا اروپا به كار رفته كه شمار اینگونه زنان به بیش از 400 هزار نفر می‌رسد كه تا 500 هزار نفر نیز تخمین زده می‌شود. سیلیكون‌های به كار رفته در جریان جراحی‌های سینه زنان از همان نوعی بوده‌اند كه برای پر كردن تشك‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و فاقد كیفیت برای استفاده در محصولات پیشرفته پزشكی هستند و سمی و سرطان‌زا تشخیص داده شده‌اند. «ژان کلود ماس» در بازجویی اعتراف كرده كه كارمندان شركت موفق شده بودند محصولات زیانبار تولیدی را مدت 13 سال از چشم بازرسان مخفی نگهدارند. سیلیكون‌های تولیدی این شركت از سال گذشته در اروپا شروع به جمع‌آوری شد. چون این نگرانی وجود داشت كه پوسته بیرونی سیلیكون كار گذاشته شده در بدن زنان پاره شده و باعث نشت مواد سمی آن به درون بدن شود.
دولت فرانسه به كلیه زنانی كه از پروتز مورد نظر استفاده كرده‌اند، اعلام کرده؛ دولت آماده است به هزینه خود این سیلیكون‌ها را از بدن خانم‌ها بیرون بیاورد. به گزارش خبرگزاری‌ها؛ تاكنون 2700 تن از زنان علیه «ژان کلود‌ماس» شكایت كرده‌اند و مأموران «مكود كوتی»، مدیر سابق امور مالی شركت پی‌آی‌پی را نیز بازداشت كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha