معاون علمی و فنآوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا در تهران بحرانی است که دچار مدیریت چندگانه شده است، گفت: اگر تنها کاتالیست کانورتورهای تاکسی های تهران تعویض شود، 10 درصد از آلودگی هوای تهران کاسته می شود.

سلامت نیوز: معاون علمی و فنآوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا در تهران بحرانی است که دچار مدیریت چندگانه شده است، گفت: اگر تنها کاتالیست کانورتورهای تاکسی های تهران تعویض شود، 10 درصد از آلودگی هوای تهران کاسته می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سید محمد مجابی در نشست نظام نوآوری و تجاری سازی گفت:آلودگی هوا در تهران بحرانی است که دچار مدیریت چندگانه شده است. مدیر عامل کنترل کیفیت هوا اعلام می کند در سال گذشته تنها چند روز هوای پاک داشته ایم ، حال آنکه مقامات مسئول هرگونه آلودگی در هوا را زیر سئوال برده و می گویند چه کسی گفته هوای تهران پاک نیست!

وی افزود: حتی اگر با زبان خود این حرف را بزنیم ، آیا چشمان ما که در حال سوزش است، می توانند این حرف را بپذیرند. نمی توانیم به خودمان دروغ بگوییم، چراکه مشکل در جای خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد آلودگی هوای تهران به وسایط نقلیه بازمی گردد؛ 62 درصد سواری ها و 22 درصد نیز موتورسیکلت‌ها، اظهار داشت: اگر مشکل را جدا جدا بینیم می توانیم با راه حل های جداگانه نیز حلش کنیمو یا بهبود بخشیم. به طور مثال 3 میلیون و 300 هزار خودرو در تهران وجود دارد که 85 هزار عدد از آنها تاکسی و پیش بینی می شود بیش از 100 هزار خودرو تاکسی تلفنی است که این خودرو ها از نظر اثر گذاری روی ترافیک با بقیه خوردو ها متفاوت هستند و اگر مشکل آنها را حل کنیم ، بخشی از آلودگی هوای تهران رفع می شود.

به گفته مجابی ، اگر فقط کاتالیست کانورتورهای 200 هزار تومانی تاکسی های عمومی و تلفنی تهران را عوض کنیم ، 10 درصد از آلودگی هوای تهران کاسته می شود.

وی ادامه داد: تمرکز بر روی 2 میلیون و200 موتورسیکلت شهر تهران نیز خیلی از مشکلات آلودگی هوا را برطرف می کند. به طور مثال اگر اعلام شود، در مناطقی از شهر تهران از این پس تنها موتورهای برقی اجازه تردد دارند. البته در این میان باید یک نکته را نیز مورد توجه قرار دهیم و آن اینکه راه حل ها باید اقتصادی باشد و به طور مثال اگر قرار است موتورهای برقی در شهر تردد کنند باید راه حل پرداخت مابه التفاوت قیمت موتور سیکلت و موتور برقی را نیز تامین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha