یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 41587
سلامت نیوز: همیشه این طور نیست که ما بخواهیم به شما هشدار دهیم برای ازدواج سراغ چه کسانی بروید و دور چه کسانی را خط بکشید. گاهی وقت ها بد نیست یک نگاه به خودتان بیندازید و ببینید که آیا واقعا شرایط ازدواج را دارید یا نه؟

در این مطلب لیستی از ویژگی های هشدار دهنده را برایتان می آوریم که اگر آنها را در خود مشاهده کردید، باید بدانید هنوز وقت ازدواجتان نرسیده و تا زمانی که از شر این اخلاق ها راحت نشوید نباید به تشکیل خانواده فکر کنید. توجه داشته باشید که برخی از این ویژگی ها به سادگی قابل اصلاح هستند

اما برخی دیگر زمان زیادی از شما می گیرند تا تغییر کنند.

1 - اگر در خانواده پدری و زندگی مجردی خود، مسئولیت کاری را به عهده نمی گیرید یا در مسئولیت محوله تعلل می ورزید. این نشان دهنده آن است که هنوز تنبل هستید و به اندازه کافی نمی توانید مسئولیت پذیر باشید.

2 – اگر با پدر، مادر، برادر و خواهر خود ‌که به نظر شما غیر منطقی بوده یا اخلاق دلخواه شما را ندارند، ارتباط سازنده و راضی کننده ندارید و نتوانسته اید تعامل قابل قبولی ایجاد نمائید.

این نشان می دهد که شما قادر به تعامل و ارتباط اجتماعی صحیح با دیگران نیستید و به اندازه کافی هوش هیجانی تان رشد نکرده است.

3 – اگر در زندگی، مرتب شغل خود را عوض کرده اید، با دوستان زیادی به خاطر مشکلاتی قطع رابطه نموده اید، رشته تحصیلی خود را تغییر داده  یا ترک تحصیل کرده اید، علائق خود را نیمه کاره رها کرده اید و ثبات فکری، احساسی و رفتاری ندارید. این نشان دهنده عدم ثبات فکری، احساسی و رفتاری شما است.

4 – اگر تصور می کنید افکار، احساس و رفتار همسرتان را در آینده به دلخواه خود تغییر می دهید. این یک خطای شناختی بزرگ است که به طرز فکر نادرست و منطق و تحلیل اشتباه شما برمی گردد.

5 – اگر به دنبال همسر مناسبی هستید به نحوی که در زندگی مشترکتان در آینده با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید. این هم یک خطای شناختی دیگر است و تا زمانی که آن را اصلاح نکنید، نباید ازدواج کنید.

6 – اگر در پی کسب لذت و علائق خود، کارها و مسئولیت هایتان بر دوش دیگران قرار می گیرد، یعنی شما طرفدار اصالت لذت و عدم مسئولیت پذیری هستید. بنابراین با ازدواج تان یک نفر دیگر را دچار فشار مضاعف نکنید.

7 – اگر فقط منطق و طرز نگرش خود را قبول دارید و در برابر دیگران حالت دفاعی یا حالت تهاجمی می گیرید و قادر به درک افکار، احساس و رفتار دیگران نیستید، یعنی هنوز رشد هیجانی کافی ندارید و با واکنش دفاعی و خود میان بینی درگیر هستید.

8 – اگر نقاط ضعف و نقاط قوت خود را به صورت شفاف نمی بینید به معنی آن است که خودآگاهی ندارید.

9 – اگر تا کنون با نظرات، انتقادات و پیشنهادات دیگران، تغییری در رفتار های شما ایجاد نشده است سراغ ازدواج نروید چون به احتمال زیاد دچار مشکل خود مدیریتی هستید.

10 – اگر مسائل کاری شما مانع ارتباط دوستانه، و ارتباط دوستان شما مانع ارتباط صمیمی در خانواده (خانواده پدری) می شود یا مسائل و مشکلات شخصی شما در تمام حوزه های زندگیتان تاثیر می گذارد و در هم تنیده می گردد. این نشان می دهد که در تقسیم وظایف و تعارض نقش ها مشکل دارید.

11 – اگر به هیچ وجه قادر به تغییر برنامه های از قبل طراحی شده خود نیستید (حتی اگر شرایط تغییر کند) و بسیار متعصب، خشک و غیر قابل انعطاف هستید.

12 – اگر قادر به درک احساسات، رفتار و افکار خانواده، دوستان و همکارانتان (که متفاوت از شما عمل می کنند)، نمی باشید یعنی دچار عدم آگاهی اجتماعی هستید.
اگر این اخلاق‌ها را دارید، ازدواج نکنید

13 – اگر بیشتر به جای گوش کردن، صحبت می کنید و بیشتر از آنکه سعی کنید دیگران را بفهمید، سعی دارید که دیگران شما را درک کنند. این عدم مدیریت رابطه را در شما نشان می دهد.

14 – اگر بسیار هیجان طلب هستید و صرفاً، هیجانات شما را به سویی می کشاند و قادر به تعویق انداختن خواسته هایتان نیستید. روانشناسان به این حالت می گویند هوش هیجانی پائین.

15 – اگر برای رفتار، احساس و گفتار خود روش و برنامه ای ندارید و منفعلانه و واکنشی نسبت به دیگران عکس العمل نشان می دهید. این یعنی شما درگیر رفتار بی تعقل یا انعکاسی هستید و در شیوه حل مسئله تان مشکل دارید.

16 – اگر عادت دارید به جای حل مشکلات از آنها فرار کنید یا اجتناب بورزید یا واکنش شما به مسائل بی تفاوتی هست. این یعنی پاسخ اجتنابی به رویدادها می دهید.

17- اگر در نگاه دیگران، شما فردی غرغرو، سرزنش گر، وابسته، احساساتی، بدبین، گوشه گیر، پرخاشگر، دمدمی مزاج، خودخواه، گوشت تلخ، غمگین یا تکانشی (کسی که یکباره بدون مقدمه و از روی احساس دست به عملی می زند و پیامدهای آن را نمی سنجد) به نظر می آئید، احتمالا با نوعی از اختلال شخصیت رو به رو هستید و بهتر است با یک روانشناس درباره این خصوصیات رفتاری خود مشورت کنید.

18 – اگر فکر می کنید، از میان چند میلیارد ساکنین کره زمین، فقط و فقط یک شخص مناسب شماست و ارزش ازدواج دارد و در غیر این صورت زندگی شما بی معنا شده و باید بمیرید یا تا آخر عمر مجرد بمانید. این طرز فکر یک خطای شناختی است و عدم کنترل احساس و هوش هیجانی ضعیف را در شما نشان می دهد.

19 – اگر بدون اینکه خود را دقیقاً‌ ارزیابی کنید و بشناسید،‌ دنبال همسر مناسب می گردید. در این حالت شما با مشکل خودآگاهی و عدم شناخت خود رو در رویید!

20 – اگر وضعیت فعلی تان راضی کننده نیست و برای رهایی و فرار از موقعیت، اقدام به ازدواج می کنید. این یک هشدار جدی است. به هیچ وجه با این انگیزه ازدواج نکنید چون ما در شیوه حل مسئله تان مشکل دارید و ممکن است با این تصمیم از چاله به چاه بیفتید.

منبع: همدردی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha