سلامت نیوز: دفتر توسعه تحقیقات سرطان انگلیس از آزمایش نوع جدید داروی درمان لوسمی حاد کودکان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، داروی جدید برای نوزادان شش ماهه تا نوجوانان 18 ساله مبتلا به لوسمی حاد که به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهند، مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

در این آزمایش 15 کودک مبتلا به لوسمی لنفوبلاستیک حاد (ALL) و لوسمی میلوئید حاد (AML) با نوع جدید داروی AT9283 تحت درمان قرار می گیرند. این دارو نوع جدیدی از گروه داروهای مهار کننده پروتئین تیروزین کیناز است.

داروی AT9283 در مطالعات آزمایشگاهی نتیجه بخش بوده و بر روی چند بیمار بزرگسال با تومور جامد و بدخیمی‌های هماتولوژیک و کودکان و نوزادان با تومور جامد مورد آزمایش قرار گرفته است.

پروفسور جوزف ورمور، سرپرست تیم تحقیقاتی امیدوار است که داروی جدید بتواند روند پیشرفت بیماری را در کودکانی که به درمان‌های متداول پاسخ نمی دهند متوقف کند.

به گفته پروفسور ورمور، داروی AT9283 با بلوکه کردن فعالیت پروتئین‌های تیروزین کیناز مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

انجام این آزمایش که با همکاری بیمارستان کودکان نیوکاسل و چهار مرکز بالینی دیگر انجام می‌شود به محققان برای تعیین دوز دقیق دارو و بررسی میزان اثربخشی دارو در درمان لوسمی حاد کودکان کمک می‌کند. از 1500 مورد سرطان کودکان در انگلیس حدود 31 درصد، لوسمی حاد است. با وجود پیشرفت های چشمگیر در درمان لوسمی کودکان در انگلیس، سالانه 100 کودک زیر 15 سال در این کشور در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

دکتر نیگل بلک برن، مدیر توسعه دارو دفتر تحقیقات دارویی انگلیس (DDO) نیز از پیشرفت های اخیر در درمان سرطان کودکان خبر داد. در دهه 60 میلادی تنها یک چهارم کودکان مبتلا به سرطان نجات می‌یافتند، اما با پیشرفت تحقیقات چند سال اخیر این میزان به سه چهارم افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha