سلامت نیوز: جوانی كه به قصد سرقت طلاهای مادرش او را كشته و جسدش را در باغی متروكه رها كرده بود تا جنایت را كتمان كند، دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از «جام جم»، رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور كار ماموران پلیس آگاهی تبریز قرار گرفت كه فردی در تماس با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از كشف جسد زن میانسالی در باغی متروكه خبر داد.

با حضور ماموران در محل، معلوم شد عامل جنایت پس از قتل زن میانسال، جسد را به این محل انتقال داده است.

با دستور قضایی جسد به پزشكی قانونی منتقل و پرونده برای پیگیری و تحقیقات به پلیس آگاهی ارسال شد. ماموران با شروع تحقیقات و بررسی گزارش های افراد گمشده متوجه شدند بستگان زن ۴۸ ساله ای به نام صنم با حضور در كلانتری ۱۸ تبریز، گم شدن او را به پلیس اطلاع داده اند. با مشخص شدن هویت مقتول، در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد طلاهای او پس از جنایت سرقت شده است.

با جمع بندی این اطلاعات، این فرضیه كه مقتول از سوی بستگان نزدیكش به قتل رسیده است، قوت گرفت و كارآگاهان پلیس آگاهی به پسر ۲۶ ساله مقتول ظنین شدند. با تحقیق از این جوان، وی كه اظهارات ضد و نقیضی را عنوان می كرد، مورد تن پیمایی قرار گرفت و آثار درگیری و زخم بر گلو و دست هایش مشاهده شد. به این ترتیب وی چاره ای جز اعتراف به قتل مادرش نداشت.

متهم در اعترافاتش گفت: مادرم چندی پیش از پدرم طلاق گرفت و با مرد دیگری ازدواج كرد. در این مدت او با ما قطع ارتباط كرده بود و به من اجازه رفت و آمد به خانه اش را نمی داد تا این كه با طرح نقشه ای مادرم را به خانه اجاره ای ام كشانده و او را به قتل رساندم و پس از سرقت طلاهایش، نیمه شب جسدش را به باغ متروكی در نزدیك خانه ام انتقال دادم. به دنبال این اعترافات، سرهنگ مداحی رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی گفت: عامل جنایت فردی لاابالی است كه در یك خانواده بی سر و سامان بزرگ شده است. او پس از مهاجرت به تبریز با چند زن ازدواج كرده و در مدت كوتاهی آنها را طلاق داده است.

وی افزود: در تحقیقات بعدی از متهم معلوم شد انگیزه وی از قتل مادرش، سرقت زیورآلات او بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی تصریح كرد: در حال حاضر تحقیق از متهم كه در بازداشت موقت به سر می برد، ادامه دارد تا وی صحنه جنایت و نحوه انتقال جسد را در پلیس آگاهی بازسازی كند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha