سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش و استفاده نامناسب از رایانه زمینه ایجاد عیوب انکساری چشمی را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دكتر عباس عظیمی افزود:با توجه به صنعتی شدن كشورها و افزایش استفاده از رایانه و به كار بستن چشم در شرایط نامساعد،میزان عیوب انكساری از جمله سوزش های چشمی و اختلالات چشمی هم به مراتب افزایش پیدا كرده است.

وی گفت: این شرایط به گونه ای است كه استفاده از رایانه در شرایط نامناسب باعث ابتلا به سندرم خاصی به نام سندرم چشمی كامپیوتر می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت:متاسفانه در كشور ما نیز درصد نوجوانانی كه مبتلا به این سندرم چشمی می شوند به دلیل كار زیاد با رایانه در حال افزایش است.

دکتر عظیمی در خصوص نشانه های این سندرم، اظهارداشت: سرخی چشم، سردرد، پرخاشگری، عصبانیت، حالتهای بی قراری، عدم تمركز و غیره از جمله نشانه های ابتلا به این سندرم است.

وی گفت: والدین باید دقت داشته باشند كه كودك تا سن هفت سالگی باید فقط دو نیم ساعت آنهم به صورت مقطع و نه پیوسته با رایانه كار كند و تا سن 20 سالگی نیز این میزان به چهار نیم ساعت افزایش می یابد.

دانشیار گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: افرادی كه كار حرفه ای با رایانه دارند نیز باید پس از هر سه ربع كار با كامپیوتر به چشم استراحت دهند ضمن اینكه شرایط كار با رایانه از جمله درخشندگی، نور، فونت ها، فاصله با كامپیوتر و طرز قرار گرفتن بدن نیز باید درست باشد.

دکتر عظیمی تاكید كرد: باید كار با رایانه در كودكان ،نوجوانان و حتی افراد بالغ برنامه ریزی شده و با لحاظ كردن شرایط محیطی لازم باشد زیرا صدمات چشمی وارد آمده از سوی رایانه می تواند ضعف های شدید چشمی را در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha