یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 41638
سلامت نیوز: بسیاری از افراد به خصوص سالمندان زمانی كه دچار فراموشی یا حواس پرتی می شوند اولین نگرانی كه در ذهن آنها رخ می دهد این است كه آیا این اختلالات نشانه بروز آلزایمر است یا خیر؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ممکن است خیلی از افراد با حافظه خود مشکل داشته باشند، اما اگر سن شما بالای 45 سال است و با یكی از علائم زیر مواجه شدید حتما با یك پزشك مشورت كنید:

* از دست رفتن حس بویایی: کاهش توانایی در تعیین و تشخیص بوها قبل از کاهش حافظه ایجاد می شود. مطالعه نشان می دهد آسیب عصب ناحیه بویایی مغز که مخصوص کنترل حس بویایی است قبل از آسیب حافظه دیده شده است .

* اختلال بینایی: به دلیل نرسیدن خون کافی و آسیب عصبی در ناحیه بینایی مغز یک نشانه زودرس دیگر، اشکال در اطلاعات بینایی است . این مساله با ناتوانی در دنبال کردن و یادآوری جهات بینایی یا کپی کردن و نقاشی کردن تصاویری که فرد آنها را دیده ،همراه می باشد.

* کاهش شنوایی: مطالعه روی بیماران مبتلا به آلزایمر در دانشگاه فلوریدای جنوبی نشان می دهد که ۴۹ تا ۵۲ درصد بیماران کاهش شنوایی داشتند.

* مشکل در انجام امور زندگی و کارهای روزانه: افراد مبتلا به آلزایمر به سختی می توانند وظایف خود را بدون فکر کردن به خاطر بیاورند. فراموش کردن شیوه ی طبخ غذا، تعمیر لوازم منزل و یا بازی های ساده از جمله مشکلات این افراد است.

* مشکلات تكلم: هر فردی ممکن است بعضی اوقات به سختی بتواند کلمات صحیح را پیدا کند. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب مواقع کلمات ساده را فراموش می کنند و یا واژه های غیر معمولی را جایگزین می کنند.

* سردرگمی زمانی و مکانی: فراموش کردن تاریخ روز و یا این که به سمت کجا در حال رفتن هستید، تا حدودی نرمال است. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب خیابان خودشان را گم می کنند و فراموش می کنند کجا هستند و یا چگونه به این نقطه رسیده اند و یا این که چگونه به خانه باز گردند.

* کاهش قوه قضاوت: هیچ کس در همه ی زمان ها قضاوت درستی ندارد. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب بدون در نظر گرفتن آب و هوا لباس می پوشند. مثلا ممکن است در روزهای گرم چندین بلوز روی هم بپوشند و یا برعکس.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha