سلامت نیوز: كارشناسان وزارت بهداشت اندونزی در نظر دارند تا سال 2013 میلادی تولید انبوه واكسن آنفلوآنزای H5N1 را آغاز كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دولت اندونزی در گزارش جدیدی اعلام كرد كه تا سال آینده وزارت بهداشت این كشور قادر است این واكسن را به طور انبوه تولید كرده و وارد بازار كند.

اندانگ راهایو سویانینگسی، وزیر بهداشت اندونزی در این گزارش خاطرنشان ساخت: یك كارخانه دولتی داروسازی موسوم به «بیوفارما» به محض اینكه تسهیلات خود را گسترش دهد تولید واكسن جدید را آغاز خواهد كرد.

وی اضافه كرد: چنانچه همانطور كه برنامه ریزی شده بودجه توسعه این تسهیلات تامین شود تا پایان سال 2012 پروژه گسترش آنها تكمیل خواهد شد و روند تولید واكسن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، دكتر گیومیلار سومانتری رئیس دانشگاه اندونزی طرح اولیه واكسن آنفلوآنزای پرندگان را در اختیار شركت بیوفارما قرار داده كه در نهایت برای تولید واكسن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ویروس‌های آنفلوآنزای پرندگان به كشور اندونزی بیش از هر نقطه دیگری در جهان آسیب رسانده‌اند. طبق آمار سازمانی جهانی بهداشت بین سالهای 2003 تا 2011 میلادی 150 نفر در اندونزی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha