سلامت نیوز: انجمن دست ورزان استرالیایی در گزارش جدیدی هشدار دادند حدود 90 درصد از كودكان دانش‌آموز در این كشور به دلیل حمل نامناسب كیف‌های مدرسه در معرض خطر آسیب‌های شدید ستون فقرات هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این متخصصان تاكید كردند اگر روال كنونی ادامه پیدا كند بسیاری از این كودكان در سنین بالاتر با خطر تخریب زودرس بافت استخوانی و ناتوانی‌ها و معلولیت‌های مزمن مواجه خواهند شد.

بیلی چوو از كارشناسان این انجمن می‌گوید: وارد كردن فشار بیش از حد روی كودكان در چنین مرحله مهمی از رشد و نمود بدنشان، موجب بروز مشكلات جدی ستون فقرات در دوران نوجوانی و جوانی آنها می‌شود.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، این مطالعه حاصل بررسی دقیق انجمن دست ورزان استرالیا روی 346 دانش آموز در شهر آدلاید در جنوب استرالیا است. این كارشناسان متوجه شدند 90 درصد از كودكان و دانش آموزان تحت مطالعه در هنگام حمل كیف‌های خود وضعیت بدنی نامناسبی دارند.

چوو تاكید كرد: اكثر دانش آموزان استرالیایی یا كیف‌های خود را پر از كتاب درسی و وسایل ورزشی می‌كنند و یا به شكل نادرستی آنها را حمل می‌كنند.

وی متذكر شد: این آسیب‌های جدی شامل كاهش توان حركت، تخریب زود هنگام بافت‌های استخوانی و مفاصل و هم چنین فشار روی سیستم عصبی كودكان هستند كه سلامت آنها را در سنین بالاتر به مخاطره می‌اندازند.

بنابراین گزارش، آسیب‌های‌ وارد بر ستون‌ فقرات‌ می‌توانند یك‌ یا چند قسمت‌ از پشت‌ و یا گردن،‌ استخوان‌ها یعنی مهره‌های ستون فقرات، دیسك‌های‌ جداكننده‌ مهره‌ها، عضلات‌ و رباط‌های‌ اطراف‌ یا نخاع‌ و شاخه‌های‌ عصبی‌ كه‌ از آن‌ جدا می‌شوند را درگیر كنند.

متخصصان توصیه می‌كنند در صورتی‌ كه‌ نیرو و فشاری‌ غیرطبیعی‌ به‌ پشت‌ یا گردن‌ وارد شد همواره‌ به‌ احتمال آسیب‌ ستون‌ فقرات‌ مشكوك‌ شوید و پیش از اینكه صدمه بیشتری متوجه بیمار شود به یك متخصص مراجعه كرده و از آسیب بیشتر جلوگیری كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha