دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 41648
سلامت نیوز: متخصص پوست و مو گفت: عفونت و سرطان‌های پوستی از عوارض خالكوبی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، نصرت پورسینا با بیان این كه یكی از عوارض زودرس خالكوبی، عفونت است، افزود: عفونت حاصل از خالكوبی ممكن است بسیار حاد باشد به طوری كه 7 تا 10 روز بعد از تاتو شروع می شود. خالكوبی ابرو نیز سبب التهاب شدید چشم، ابرو و پیشانی می‌شود كه به این عارضه سلولیت گفته می‌شود.

وی افزود: شایع شدن خالكوبی در سال های اخیر كه بیشتر به دلیل زیبایی انجام می‌شود، باعث بروز عوارضی بر روی بدن فرد می‌شود كه این عوارض در اكثر موارد می‌تواند بسیار خطرناك باشد از جمله این عوارض تاثیری است كه می‌تواند بر روی بافت مغز بگذارد و مشكلات زیادی را برای فرد ایجاد كند.

پورسینا افزود: با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشكی مشخص شد كه عمل خالكوبی از نظر بهداشتی بسیار خطرناك است و شامل عوارض زودرس و دیررس می شود.

وی درباره عوارض دیررس خالكوبی نیز گفت: ممكن است فرد حساسیت بیش از حد به آفتاب پیدا كند چرا كه بعضی مواد رنگی، نور را بیش از حد معمول جذب می كند و باعث آفتاب سوختگی شدید می شود.

پورسینا تصریح كرد یكی از عوارض خالكوبی كه ممكن است بعد از 20 تا 30 سالگی بروز كند، سرطان های پوستی از جمله B.B.C و S.C.C است و در موارد نادری هم سرطان بسیار خطرناك پوستی بنام ملانوم در تاتوهای قدیمی گزارش شده است.

این متخصص پوست و مو توصیه كرد از هرگونه تاتو در ابرو، پلك چشم، لب و یا در بدن خودداری شود چرا كه پاك كردن آن معضل بزرگی است و باید از لیزر استفاده شود و فرد باید متحمل هزینه سنگین و درد زیاد شود و نهایتا موهای آن قسمت از بدن را از دست خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha