دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 41658
سلامت نیوز: انسانها در شرایط و حالات مختلف و بنا به دلایل گوناگون دروغ می گویند. گاهی امکان دروغ گویی افراد و همچنین احتمال پی بردن به دروغ گویی افراد بیشتر و گاهی کمتر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از راه های جدید ارتباط بین انسان ها ارسال پیامک است. جدیدترین تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی کانزاس آمریکا نشان می دهد که مردم در زمانی که به هم پیامک می دهند به نسبت زمانی که در حال گفتگوی صوتی یا تصویری با هم هستند بیشتر دروغ می گویند.

"دیوید یو" استاد یار داشنگاه کانزاس می گوید: در این تحقیق ما چیزی نزدیک به 170 نفر از دانشجویان رشته تجارت را با اطلاعات مختلف در مورد بازار بورس تغذیه کرده و از آنان خواستیم که در نقش های خریدار و فروشنده سهام با هم وارد گفت گو و تبادل اطلاعات شوند.

دربعضی از اوقات ما به آنان اطلاعات غلط یا فقظ بخشی از اطلاعات موجود را داده و از آنان درخواست می کردیم که با این اطلاعات سعی در خرید و فروش نمایند. در پایان مشخص شد که 95 درصد افرادی که اطلاعات مورد نظر درباره بازار بورس را از طریق پیامک دریافت کرده اند اعلام کرده اند که اگر این اطلاعات از طریق یک گفتگوی تصویری به دست می آوردند فریب نمی خوردند. و همچنین 31 درصد نیز اعلام کرده اند که اگر این اطلاعات را از طریق گفتگوی صوتی بدست می آوردند فریب نمی خوردند.

این تحقیقات مشخص کرده است که در زمان گفتگوی صوتی و یا تصویری انسان ها با احساس اینکه تحت نظارت بیشتری هستند کمتر به دروغ گویی روی می آورند.

این گروه ابراز امیدواری کرده است که این تحقیقات کمک کند تا از مشکلاتی همچون کلاهبرداری های اینترنتی و پیامکی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha