سلامت نیوز: یک داروساز تاکید کرد: به هیچ وجه قرص و کپسول را در یخچال خانه نگهداری نکنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر رویا رحیمی، سرپرست نظارت بر تجویز و مصرف داروی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : شربت هاو قطره های چشمی باید پس از باز شدن در یخچال نگهداری شده و پس از یک ماه از بازشدن در آن دور انداخته شوند و پمادها غیر از تعداد محدودی که بر روی آن درج گردیده باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

دکتر رویا رحیمی گفت : شرایط نگهداری داروها بر اساس توصیه شرکت های سازنده متفاوت می باشد و لازم است بیماران در حین خرید به برچسپ دارو توجه نمایند تا موارد عنوان شده را رعایت کنند.

وی در مورد نگهداری شیاف ها گفت : آن دسته از این داروها که هورمونی هستند باید در یخچال و مابقی در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد نگهداری شوند.

وی گفت: به طور کلی شرایط نگهداری دارو ها در منزل باید دور از نور و تابش مستقیم اشعه آفتاب و نیز رطوبت و عموما در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد باشد مگر آن که بر روی آن چیز دیگری درج شده باشد.

این داروساز کرمانشاهی ضمن تاکید بر رعایت تاریخ مصرف داروها گفت: بر روی همه داروها تاریخ انقضای مصرف وجود دارد و در مورد قرص ها و کپسول ها در یکی از انتهاهای ورق قرص یا کپسول نیز این تاریخ و سری ساخت حک گردیده و لازم است مصرف قرص ها را از طرفی که تاریخ قید شده مصرف ننمود تا درصورت قیچی کردن آن ، تاریخ انقضا از بین نرود.

دکتر رحیمی از مردم خواست از نگهداری داروها در منزل خودداری کنند و به صورت دوره ای هر چند ماه یک بار تاریخ انقضای داروها را کنترل کرده و داروهای غیرقابل مصرف را دور بریزند و نیز از ریختن شربت ها در شیشه های دیگر و نیز قرار دادن قرص ها در جعبه های دیگر و یا قوطی قرص دیگری خود داری کنند که از بروز اشتباه و مسمومیت دارویی در این موارد پیشگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha