دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 41678

درست است كه شما والدین همسرتان را انتخاب نمی كنید ولی باید با آنها رابطه دوستانه ای داشته باشید. آیا والدین همسرتان كاری كرده اند كه شما احساس ناخوشایندی دارید؟ شما در این زمینه تنها نیستید! درواقع تنش میان زوجین و والدین همسرشان یكی از عوامل اصلی بروز اختلاف در ازدواج ها محسوب می شود.

سلامت نیوز : درست است كه شما والدین همسرتان را انتخاب نمی كنید ولی باید با آنها رابطه دوستانه ای داشته باشید. آیا والدین همسرتان كاری كرده اند كه شما احساس ناخوشایندی دارید؟ به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان شما در این زمینه تنها نیستید! درواقع تنش میان زوجین و والدین همسرشان یكی از عوامل اصلی بروز اختلاف در ازدواج ها محسوب می شود. برای اینكه رابطه بهتری با والدین همسرتان داشته باشید به موارد زیر توجه كنید:

- جلوی زبانتان را بگیرید!
اگر مادرزن یا مادرشوهرتان از مسائلی مثل ظاهر، دكوراسیون منزل و یا آشپزی شما ایراد گرفت مخالفتی نكنید و از وی راهنمایی بخواهید. البته این كار آسان نیست ولی باعث می شود والدین همسرتان نرم تر شده و روحیه پرخاشگرانه خودرا كنار بگذارند. البته لازم نیست شما به تمام توصیه های آنها عمل كنید!

- هرگز از همسر خود انتقاد نكنید
هرگونه انتقاد از همسرتان باعث می شود پدر و مادر او در مقابل شما جبهه گیری كنند. یادتان باشد اعضای یك خانواده در برابر تهدیدات خارجی متحدتر می شوند.
هرگز مقابل والدین همسرتان با او مشاجره نكنید.

- تماس تلفنی را از یاد نبرید
هفته ای یك بار- ترجیحاً در یك روز مشخص- به والدین همسرتان تلفن بزنید. این كار فقط پنج دقیقه از وقت شما را می گیرد. فراموش نكنید در این تماس ها راجع به مسائل مورد علاقه آنها صحبت كنید.

- از والدین همسرتان برای تربیت نوه های شان كمك بخواهید
والدین همسر شما- به خصوص اگر بازنشسته باشند- فرصت كافی برای نوه های خود در اختیار دارند و سهیم شدن در تربیت كودكان آنها را خوشحال می كند. مادربزرگ ها و پدربزرگ ها علاقه زیادی به نوه های خود دارند ولی از یاد نبرید كه یك زن 60ساله نمی تواند تمام روز مراقب یك كودك دو ساله باشد!

- در حضور والدین همسرتان به تمجید از والدین خودتان نپردازید
كاملاً روشن است كه والدین تان برای شما در اولویت قرار دارند ولی شما نباید این مسأله را به رخ دیگران بكشید! یادتان باشد همسر شما هم درمورد والدین خود احساسی همانند شما دارد بنابراین در توجه كردن به والدین خود و همسرتان انصاف را رعایت كنید.

- خود را درگیر مسائل مالی نكنید
بهتر است به والدین همسرتان پول قرض ندهید و از آنها پول هم قرض نگیرید. گاهی این كار اجتناب ناپذیر است ولی شما باید قبلاً از وجود برنامه ای برای بازپرداخت قروض مطمئن شوید.
تا حد امكان از شریك شدن با والدین همسرتان خودداری كنید زیرا این كار مشاجرات بی پایانی را به دنبال دارد.

- هراز گاهی با والدین همسرتان بیرون بروید
اگر زمانی را به والدین همسرتان اختصاص دهید آنها كمتر شما را تحت فشار قرار می دهند و در عوض برای رسیدن آن روز لحظه شماری می كنند! در پختن غذا از مادر همسر خود راهنمایی بخواهید. در این صورت او كمتر از شما ایراد می گیرد!

- برای جلب توجه همسرتان با والدین او رقابت نكنید
شما باید والدین همسرتان را به متحد خود تبدیل كنید. اگر همسرتان را مجبور كنید میان شما و والدین اش یكی را انتخاب كند ضرر خواهید كرد.
سعی كنید رفتار مودبانه ای با والدین همسرتان داشته باشید.

- به والدین همسرتان كمك كنید
منظور ما از كمك كردن این نیست كه مدام در خدمت والدین همسرتان باشید ولی چه اشكالی دارد قبل از رفتن به خرید از آنها بپرسید كه آیا به چیزی احتیاج دارند یا خیر. این كار زحمتی برای شما ندارد. شما می توانید به طرق مختلف به والدین همسرتان كمك كرده و در دل آنها جا بازكنید!

- فاصله ها را حفظ كنید
اگر والدین همسرتان بسیار غیرقابل تحمل هستند و در زندگی شما دخالت می كنند بهتر است از آنها فاصله بگیرید. البته قبل از این كار حتماً از حمایت همسرتان مطمئن شوید. اگر كنترل اوضاع از دست شما خارج شده با یك مشاور تماس بگیرید. شاید لازم باشد كه رابطه ها را به حداقل برسانید و یا درصورت لزوم قطع رابطه كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha