دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 41688
سلامت نیوز: تغذیه با شیر مادر مزایای زیادی دارد از جمله پیوند روانی-عصبی بین کودک و مادر، نوعی تحریک عصبی از طریق مکیدن منتقل می شود که سبب تثبیت شیردهی می شود که با رشد کودک ترکیب و میزان شیر تغییر می کند.

متین السادات نصری، مدرس دانشگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تغذیه با شیر مادر دلبستگی روانی را تقویت کرده و سبب می شود مادر خود را تأمین کننده غذای کودک بداند و در نتیجه عزت نفس مثبت در وی ایجاد شود.

وی افزود: مادرانی که قصد دارند کودکشان را با شیر خود تغذیه کنند نیاز به آموزش و حمایت اجتماعی دارند در غیر این صورت ممکن است دچار سرخوردگی یا احساس بی کفایتی شوند اگر زن مخالف شیردهی است یا در مورد آن تردید دارد نباید برای این کار تحت فشار قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر ایجاد روابط عاطفی قوی بین کودک و مادر شیردهی مزایای دیگری نیز دارد شیر مادر رشد نورونی مغز کودک را تأمین می کند، دستگاه ایمنی کودکانی که توسط مادر تغذیه می شوند به مراتب قوی تر از کودکانی است که با شیشه تغذیه می شوند و این امر سبب می شود آلرژی های غذایی در کودک کاهش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیردهی نه تنها برای کودک مفید است بلکه برای مادر نیز مزایایی دارد، تغذیه با شیر مادر سبب می شود  کاهش وزن مادر سریع تر اتفاق بیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha