محققان دانشگاه پزشكی و دندانپزشكی نیوجرسی، به ابزار میكروسكوپی جدیدی دست یافته‌اند كه می‌تواند تومورها را بسته به نوع پروتئین روی سطح سلول‌های سرطانی مرتب كند و در نهایت در درمان سرطان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش مجله دنیای نانو، دكتر "رابرت وایدر" عضو هیات علمی دانشكده پزشكی ‪ UMDNJ‬نیوجرسی، گفت، این ابزار كه دارای نوعی كانال میكروسكوپی است می‌تواند انواع مختلف سلول‌ها را بر اساس توانایی چسبندگی موقت آنها به مولكول‌های هدف كه روی جداره‌های این كانال قرار گرفته‌اند، تشخیص دهد.

دانشمندانی كه این ابزار را تولید كرده‌اند می‌گویند، مولكول‌های هدف، پروتئین‌های سطح سلول‌ها را كه درون این كانال حركت می‌كنند، شناسایی كرده و و از بین آنها حركت آن دسته را كه به آنتی بادی‌های خاصی متصل شده‌اند، كند می‌كنند.

با استفاده از این دستگاه اطلاعات تشخیصی مهمی را می‌توان بدست آورد كه در نهایت به روش‌های درمانی بهبود یافته در معالجه بیماران سرطانی منجر می‌شود.

در این تحقیق محققان كشت سلولی نمونه‌ای از بافت سرطان سینه را مورد مطالعه قرار داده بودند كه گزارش آن هم در شماره ماه ژوئن نشریه "شیمی پزشكی" به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha