دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 41705
سلامت نیوز: معاون غذای سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از نصب برچسب اصالت بر روی 2 هراز قلم داروی گران قیمت خبر داد.

بهروز جنت معاون غذای سازمان غذا و دارو در گفت‌و گو با برنا اظهار داشت: یکی از مهمترین راه‌های مبارزه با قاچاق دارو و لوازم آرایشی نصب برچسب اصالت است. در واقع طرح برچسب اصالت دارو در راستای جلوگیری از قاچاق در حال اجرا است که بر این اساس تمام داروهای وارداتی و لوازم آرایشی به سامانه الصاق برچسب اصالت دارو مجهز می‌شوند.

جنت ادامه داد: در حال حاضر 2هزار داروی گران قیمت دارای برچسب اصالت دارو  هستند که فرد مصرف كننده می‌تواند از طریق آن از اصل یا تقلبی بودن محصول اطلاع پیدا كند.

لوازم آرایشی تا 5 روز آینده برچسب اصالت دریافت می‌کنند

معاون غذای سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت همچنین درباره برچسب اصالت لوازم آرایشی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل آگاهی كم، اقدام به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی نامرغوب می‌كنند، كه عوارض بسیاری برای آن‌ها در پی دارد که نصب برچسب در راستای جلوگیری از پدیده قاچاق و تقلب، محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: طبق ابلاغیه سازمان از 15 بهمن ماه سال جاری توزیع تمام لوازم آرایشی باید با برچسب اصالت باشد که این امر سبب می‌شود به تدریج لوازم آرایشی ‌با این برچسب وارد بازار شود.

گفتنی است؛برچسب اصالت دارو، شناسنامه‌ای برای دارو است که در وزارت بهداشت تعریف شده است و هر دارویی که این برچسب را داشته باشد مورد تأیید وزارت بهداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha