دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 41710
سلامت نیوز: دانشیار گروه پوست دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت: ازدواج تاثیری از نظر کاهش جوش‌های پوستی ندارد و جوش ها به مرور زمان کاهش می‌یابند.

کامران بلیغی در گفت‌وگو با فارس در مورد دلایل افزایش جوش روی سطح پوست در سنین مختلف توضیح داد: برخی بیماری‌های غدد منجر به افزایش میزان جوش می‌شود مثلاً خانم‌هایی که اختلالات هورمونی، کیست تخمدان یا بیماری پلی‌کیستیک pco دارند هم جوش بیشتری دارند.

بلیغی در پاسخ به اینکه آیا ازدواج تاثیری در تنظیم اختلالات هورمونی و کاهش میزان جوش دارد گفت: جوش زدن ربطی به ازدواج کردن یا مجرد بودن ندارد و فرد در یک برهه زمانی با این مسئله مواجه می‌شود که به مرور زمان حل خواهد شد اما این روایتی است که در مردم جا افتاده است و با گذر از سن خاص که جوش ایجاد می‌شود این مشکل هم حل می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران جوش دیررس را علامتی برای وجود برخی بیماری‌های غدد یا بیماری‌های روماتولوژی در بدن عنوان کرد و گفت: این جوش‌ها معمولاً تا چند سال پایدارند و در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود.

وی در مورد راهکار درمان جوش گفت: جوش‌های خفیف را می‌‌توان به صورت موضعی درمان کرد ولی برای جوش متوسط تا شدید از درمان‌های عمومی استفاده می‌کنیم چون در صورت درمان شدن جای جوش باقی می‌ماند.

دانشیار گروه پوست علوم پزشکی تهران افزود: در قدیم شاید مردم به این مسائل فکر نمی‌کردند ولی با تغییرات اجتماعی، دانش مردم و روابط اجتماعی داشتن به صورت مقبول پذیرش اجتماعی را بالا می‌برد.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: باید جوش را درمان کرد که اولین درمان هم روی میکروب‌های سطح پوست اثر می‌گذارند، برخی درمان‌ها هم ضدالتهاب هستند، هورمون درمانی، استفاده از داروی آکوتان نیز با تجویز پزشک می‌تواند موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha