سلامت نیوز: در یك مطالعه جدید معلوم شد مصرف ملایم كافئین در زنان آسیایی موجب افزایش ترشح استروژن می‌شود در حالی كه در زنان سفید پوست، كافئین میزان ترشح این هورمون را كاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان انستیتو ملی سلامت در آمریكا دریافته‌اند كه اگر زنان آسیایی به طور متوسط روزانه 200 میلی گرم كافئین یا بیشتر مصرف كنند كه معادل دو فنجان قهوه در روز است، مقدار استروژن در بدنشان افزایش پیدا می‌كند. این در حالی است كه همین میزان مصرف كافئین به طور روزانه موجب كاهش سطح استروژن در زنان سفید پوست می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، در زنان سیاه پوست نیز مصرف همین مقدار كافئین موجب افزایش سطح استروژن می‌شود اما این میزان افزایش به اندازه زنان آسیایی چشمگیر و حائز اهمیت نیست.

در این مطالعه مقدار كلی مصرف كافئین از هر نوع منبع حاوی این تركیب شامل قهوه، چای سیاه، چای سبز و سودای كافئین دار در نظر گرفته و محاسبه شده است.

به گفته متخصصان، تغییرات ایجاد شده در سطح استروژن در زنانی كه در این مطالعه شركت داشتند روی فرایند تخمك گذاری آنها تاثیری نداشت اما در موش‌ها این تغییرات روی تخمك گذاری اثر گذاشتند.

شرح این آزمایش در مجله آمریكایی تغذیه بالینی منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha