سلامت نیوز: عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاكید بر لزوم توجه بیشتر مجلس آینده و نمایندگان آن به مشكلات حوزه سلامت، گفت: قانون نظارت بر مواد آشامیدنی، دارویی، بهداشتی و آرایشی یكی از قوانین بسیار حائز اهمیت در شرایط كنونی كشور است كه تصویب نهایی آن به عمر این مجلس نمی‌رسد.

محمدرضا رضایی، در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان این‌كه در مجلس هشتم قوانین بسیار مطلوبی در قالب برنامه پنجم در حوزه سلامت توسط كمیسیون بهداشت پیشنهاد و به تصویب رسیده است، تصریح كرد: اجرای كامل این قوانین می‌تواند به حوزه سلامت كمك شایانی كند؛ بیمه همگانی، كاهش سهم مردم از هزینه‌های سلامت، قانون اختصاص 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت، بحث تمام وقتی اساتید در بیمارستان‌های دولتی و طرح ارتقای بهره‌وری پرستاران از جمله اقدامات بسیار مهم كمیسیون بهداشت در مجلس هشتم است.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت، نظارت بر عملكرد حوزه سلامت و تعاملی كه میان دستگاه‌های مرتبط در این راستا وجود دارد را از جمله اقدامات مثبت كمیسیون بهداشت و درمان در طول مجلس هشتم دانست و تاكید كرد: تصویب قانون بیمه كارگران ساختمانی، بیمه قالیبافان و بیمه زنان خانه‌دار هم از جمله قدم‌های مثبت كمیسیون بهداشت و درمان در چهار سال عمر این مجلس است.

نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان، درباره روند اجرای قوانین مذكور گفت: نیمی از این مصوبات به اجرا درآمد اما نیمی دیگر از آن هنوز روی زمین مانده كه باید هر چه سریعتر اجرا شود چراكه در صورت اجرای این مصوبات شاهد بهبود وضعیت بهداشت و درمان و سلامت خواهیم بود.

رضایی ادامه داد: قانون نظارت بر مواد آشامیدنی، دارویی و بهداشتی و آرایشی یكی از قوانین حائز اهمیت كمیسیون بهداشت و درمان است اما متاسفانه تاكنون تنها چند بند از آن تصویب شده است، از آنجاكه قانون مصوب كنونی در این حوزه به سالها پیش برمی‌گردد لزوم تصویب این قانون احساس می‌شود، این قانون پس از تصویب در كمیسیون باید در صحن علنی بررسی و تصویب شود لذا به نظر می‌رسد عمر این مجلس به بررسی و تصویب این قانون نرسد.

رضایی، با اعلام بررسی طرح حق جذب كاركنان غیر علوم پزشكی در كمیسیون گفت: كلیات این طرح تصویب شده است اما جزییات آن باید در صحن علنی بررسی شود، اگر این قانون به تصویب نهایی نمایندگان در صحن علنی برسد كمك خوبی به كاركنان حوزه سلامت خواهد بود.

وی همچنین اظهار امیدواری كرد: در مجلس آینده نمایندگانی انتخاب شوند كه توجه بیشتری به مشكلات حوزه سلامت، بهداشت و درمان داشته باشند و آن را در اولویت قرار دهند چراكه این حوزه یكی از حوزه‌های بسیار مهم كشور است و باید در اولویت كارها قرار گیرد؛ براین اساس مجلس آینده و نمایندگان آن باید به این باور برسند كه حوزه سلامت یكی از مباحث مهم كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha