دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱

تفكر مثبت می‌تواند زندگی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد اما در عین حال مجبور كردن خود برای اندیشیدن به یك سبك خاص، ایده خوبی نیست.

سلامت نیوز: تفكر مثبت می‌تواند زندگی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد اما در عین حال مجبور كردن خود برای اندیشیدن به یك سبك خاص، ایده خوبی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در اینجا این سوال پیش می‌آید كه چطور ما می‌توانیم تفكرات خود را به سوی یك موضوع مثبت سوق دهیم؟

سایت اینترنتی «اونلی هلت» در مقاله‌ای جدید مزایای تفكر مثبت را برای شما برشمرده است كه به طور خودكار شما را برای پیدا كردن نگاهی مثبت به زندگی تشویق می‌كند.

در این مقاله آمده است تفكر مثبت به شما كمك می‌كند:

1- با استرس مقابله كنید.

به خاطر داشته باشید كه صاحبان تفكرات مثبت به جای مشكلات به راه حل‌ها نگاه می‌كنند. وقتی روی راه حل‌ها متمركز می‌شوید بدون شك استرس‌تان كمتر می‌شود.

2- به آرامش ذهنی برسید.

مثبت اندیشی موجب می‌شود به طرف مثبت سكه زندگی توجه كنید. وقتی فردی به بخش مثبت زندگی فكر می‌كند به آرامش ذهنی می‌رسد. افكار مثبت شما را آرام می‌كنند چون دیگر محدود نیستید برای رسیدن به اهدافتان از روش حمله و خشونت استفاده كنید.

3- روابط عمیق تری داشته باشید.

آیا شما هم جذب افرادی كه اندیشه مثبت بیشتری دارند، نمی شوید؟ چرا انسان‌هایی كه صاحب تفكر مثبت هستند روابط عمیق تری با دیگران ایجاد می‌كنند و ارتباط گرفتن با آنها آسانتر است.

4- برنامه ریزی بهتری برای زندگی داشته باشید.

وقتی ذهنتان از افكار منفی و غیرضروری پاك شود، بی تردید افكارتان سازمان یافته تر می‌شوند كه تاثیر این امر در فعالیت‌ها و كارهای روزمره شما منعكس می‌گردد.

در نهایت نیز حاصل مثبت اندیشی شما سازمان یافتگی بهتر فضا و محیط زندگی‌تان است. وقتی مثبت می‌اندیشید، انرژی بیشتری دارید و كارهای خود را بهتر و مرتب‌تر انجام می‌دهید. فردی كه تفكر مثبت دارد كمتر دچار آشفتگی و بی برنامگی می‌شود.

5- بهتر به اهداف خود برسید.

با تفكر مثبت شما روی راه حل متمركز می‌شوید و وقت و انرژی خود را صرف احساسات منفی نمی‌كنید. حذف احساسات منفی انرژی تمركز شما را روی كارهایتان افزایش داده و سریعتر به هدفتان می‌رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha