سلامت نیوز: مدت کوتاهی در تبلیغات تلویزیون اثری از تبلیغ پفک، چیپس و سایر موادی که به نوعی برسلامتی مضر است مشاهده نمی‌شد، ولی هم اکنون شاهد تبلیغات گسترده‌ای از این مواد هستیم.

اصلا چرا باید این همه وقت صرف شود تا قانونی را اجرا کنند و پس از مدتی دوباره این قانون از رده خارج شود.

کمیته‌ها و جلسه‌ها برگزار می‌شود ولی پس از مدت کوتاهی از اجرا به راحتی فراموش می‌شود.

حسین غلامی، معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در گفتگو با سینانیوز با اشاره به تبلیغات مواد مضر گفت: بر اساس برنامه پنجم، هر گونه تبلیغات خطرسازسلامت ممنوع است.

وی ادامه داد: «در کمیته کشوری وزارت بهداشت که معاون بهداشت، مسئولیت پیگیری آن را برعهده دارد با حضور سایر دستگاه‌ها از جمله صداو سیما، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت سازمان غذا و دارو، کمیته‌ای تشکیل، و پیشنهاد فعالیت‌ها و مصوبات در این کمیته داده شد تا توسط دستگاه‌ها این موضوع پیگیری شود.»

معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: «تبلیغ مواد غذایی مضر باعث می‌شود تا افراد بیشتر به سمت مصرف آن بروند بنابراین در میان دستگاه‌ها وظیفه صدا و سیما این بود که هر گونه اطلاع رسانی در خصوص مواد مضر را تبلیغ نکنند.»

از آنجایی که این تبلیغات برای صدا و سیما درآمد زایی دارد پس از مدت کوتاهی به کل این موضوع را فراموش کردند اصلا گویی که هیچ کمیته‌ای در این خصوص تشکیل نداده‌اند.
حسن غلامی همچنین در پایان تاکید کرد: «این مصوبات ابلاغ شده و دستگاه ناظرهم وزارت بهداشت است، در واقع مسئولیت اصلی ما پیگیری مواد غذایی عرضه شده است تا به صورت تاریخ گذشته عرضه نشود.»

حال باید دید که چه کسی پاسخگوی این سوال است. سوالی که خود مسئولین آن رابه وجود آورده‌اند؛ماجرای تبلیغ مواد غذایی مضر به کجا رسید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha