دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 41730
سلامت نیوز: افرادی كه هر روز مقادیر زیاد پنیر مصرف می‌كنند بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند. مصرف بیش از 53 گرم پنیر در روز كه تقریبا به اندازه یك قالب شكلات كوچك است خطر ابتلا به این بیماری را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

 اما در عوض مصرف روزانه روغن زیتون می‌تواند این احتمال را به نصف كاهش دهد. برای بررسی این موضوع، دانشمندان عادت غذایی 200 فرد را كه به سرطان مثانه دچار شده بودند به دقت مورد بررسی قرار دادند. این تحقیقات نشان داد مصرف بیش از 53 گرم پنیر در هر روز می‌تواند به میزان زیادی روی ابتلا به این نوع سرطان موثر باشد. البته از سوی دیگر مصرف غذاهایی مانند ماهی، مرغ، تخم‌مرغ، كره و مانند آنها تاثیر زیادی روی افزایش احتمال ابتلا به این بیماری ندارد.

محققان معتقدند استفاده بیش از حد از چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی غربی یكی از مهم‌ترین دلایل افزایش تعداد مبتلایان به سرطان مثانه در این كشورهاست. در كشور انگلستان در هر سال تقریبا 10 هزار نفر به این بیماری دچار می‌شوند و البته شانس ابتلا به این بیماری در سیگاری‌ها چهاربرابر غیرسیگاری‌هاست.

 از دیگر عوامل موثر در افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه می‌توان قرار گرفتن مداوم در معرض مواد شیمیایی سمی و همچنین عفونت‌های مداوم دستگاه ادراری اشاره كرد. این در حالی است كه مصرف مداوم روغن زیتون می‌تواند شما را از ابتلا به سرطان مثانه و بسیاری بیماری‌های دیگر در امان نگه دارد.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha