سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی هوشمند شدن کارت سلامت و جایگزینی آن با کارت‌ها و دفترچه‌های کاغذی را اقدامی مثبت از طرف دولت بیان کرد که زیر ساخت آن تنها در کلان‌شهرها وجود دارد.

عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌وگو با خانه ملت،‌ گفت:‌ اجرایی کردن کارت‌های هوشمند سلامت به عنوان یکی از اقدامات دولت نهم، نیاز به زیرساخت‌های متعدد الکترونیکی و آماری تمام افراد جامعه دارد.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان با هوشمند کردن کارت‌های سلامت قصد دارد اطلاعات جامعی از پرونده پزشکی افراد در یک مکان را جمع‌آوری کند.

وی افزود: جمع‌آوری این اطلاعات برای متولیان این امر کار ساده‌ای نبوده و بسیار زمان‌بر خواهد بود؛ لذا بهتر است دولت و به ویژه وزارت بهداشت و درمان به عنوان طراح این موضوع، ابتدا زمینه و زیرساخت آن را فراهم کند و سپس وارد عمل شده و برای آن محدوده زمانی اجرایی قرار دهد.

جمشیدزهی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف به عنوان مناطق محروم، فاقد امکانات بسیاری از نظر الکترونیکی هستند، هم‌اکنون اجرای کارت هوشمند سلامت تنها در پایتخت و کلان‌شهرهای دیگر امکان‌پذیر است و بسیاری از روستاها تا مدت طولانی‌تری فقط‌ می‌توانند از دفترچه‌های کاغذی استفاده کنند.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی به طرح‌های متوقف شده و بلاتکلیف دیگر وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: طرحی مانند پزشک خانواده که در مجلس هم به تعدد به آن پرداخته شد،‌ هم‌اکنون متوقف شده و در انتظار اجرایی شدن به سر می‌برد.

وی با انتقاد از کوتاهی وزارت بهداشت و درمان در پیگیری این طرح‌ها یادآور شد: این وزارتخانه درصورت پیگیری و اجرایی شدن طرح‌ها می‌تواند در کارنامه اعمال خود، نمرات درخشانی از طرف نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان اخذ کند و مورد تأیید قرار گیرد و در غیر این صورت، نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، شخص رئیس جمهور موظف است این موضوع را پیگیری کند تا جدیت کار به سایر مسئولان ثابت شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha