دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 41737
سلامت نیوز: متخصص درمان ریشه دندان توصیه كرد هر شش ماه یك بار به دندانپزشك مراجعه كنید تا پوسیدگی های سطحی ترمیم شود و فرد دچار درد دندان نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دكتر صالح صباغی افزود: اولین گام برای پیشگیری از پوسیدگی دندان، مسواك زدن منظم است.

وی با تاكید بر روش صحیح مسواك زدن افزود: استفاده از نخ دندان نیز در پیشگیری از پوسیدگی دندان نقش مهمی دارد چرا كه مسواك زدن سطوح خارجی دندان ها را تمیز كرده و نخ دندان، فضاهای بین دندانی را نیز تمیز می كند.

صباغی با تاكید بر استفاده از نخ دندان تصریح كرد پوسیدگی دندان ها بیشتر در بین فضاهای بین دندانی رخ می دهد لذا توصیه می شود افراد به صورت منظم و بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده كنند.

وی با بیان این مطلب كه دهان شویه ها نیز نمی توانند پوسیدگی دندان را به تعویق بیاندازند، افزود: افراد می توانند در طول هفته 2 مرتبه از دهان شویه های حاوی فلوراید برای پیشگیری از بروز پوسیدگی دندان استفاده كنند.

این متخصص درمان ریشه همچنین توصیه كرد در صورت مشاهده پوسیدگی های سطحی حتما به دندانپزشك مراجعه شود تا با ترمیم، پوسیدگی دندان پیشرفت نكند.

این متخصص درمان ریشه متذكر شد ابتدا باید از مسواك استفاده كرد تا محیط دهان كاملا تمیز شود و سپس برای تمیز كردن بین دندان از نخ دندان به صورت منظم استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha