سلامت نیوز: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه خدمات مناسبی در زمینه درمان و داروی جانبازان ارائه نمی شود و این قشر برای دریافت دارو های مورد نیاز خود با چالش جدی مواجه اند.

حسین شهریاری در گفت و گو با پانا در خصوص حمایت دولت در بخش درمان و داروی جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنان با بالا رفتن هزینه های دارو اظهار داشت: قبل از بروز این مشکلات ، جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید بوده اند و صد در صد هزینه هایشان از این طریق پرداخت می شد اما متاسفانه با تصویب برخی قوانین در برنامه پنجم توسعه قرار شد این شرایط برای جانبازانی که تحت پوشش بیمه های تکمیلی و سازمانهای دولتی بوده اند اعمال نشود و این دسته از جانبازان و معلولین از همان بیمه های تکمیلی خود استفاده کنند و چون دستگاه های دولتی منابع کافی را در اختیار نگذاشته اند خدمات مناسب به این عزیزان ارائه نشد.

وی ادامه داد: احساس این بود که شاید دستگاه های دولتی بتوانند خدمات درمانی و دارویی را بهتر به جانبازان و خانواده های ایثار گر ارائه کند و آنان را تحت پوشش خود قرار بدهند ولی متاسفانه در عمل این اتفاق نیفتاد و دولت نتوانست منابع مالی کافی را در اختیار دستگاه های دولتی قرار دهد . از طرف دیگر شاید به دلیل گرفتاری های زیادی که در سیستم های اداری وجود دارد ، این مساله اولویت اولشان نباشد .

شهریاری درباره اینکه آیا ایجاد تغییرات در این قوانین ضروری است یا نه گفت: مجلس هم آمادگی دارد تا برای جانبازان و خانواده های معزز شهدا هر کاری را که از دستش بر می آید انجام دهد.اما این پیشنهاد باید از سوی بنیاد شهید ارائه شود.

به گفته رییس کمیسیون بهداشت، این مساله نمی تواند در مجلس مطرح شود زیرا ممکن است بار مالی جدیدی را برای دولت ایجاد کند. بنابراین بهتر است دولت این موضوع را در فصل بودجه مطرح کند تا در مجلس به آن رسیدگی شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha