سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
سلامت نیوز :ناپدری هانیه 8 ساله که او را تا حد مرگ شکنجه کرده بود، از سوی قاضی شعبه 1184 دادگاه اطفال تهران به 3 سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

روزنامه جام‌جم نوشت:رسیدگی به این پرونده روز 30 فروردین امسال در پی تماس یک مددکار بهزیستی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران در ارتباط با کودک‌آزاری، در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. ماموران با حضور در محل حادثه در جنوب تهران، زن و مرد صاحبخانه را دستگیر و دختر 8 ساله به نام هانیه را که بر اثر شکنجه بی‌هوش شده بود، به بیمارستان رسول اکرم(ص) تهران منتقل کردند. با تحقیق از مددکار اورژانس اجتماعی معلوم شد، زنی با آنها تماس گرفته و از شکنجه شدن دختر 8 ساله همسایه‌اش خبر داده است. اما هنگامی که آنها برای بررسی موضوع به محل مراجعه کرده‌اند، صاحبخانه در را برایشان باز نکرده و در پی آن از پلیس کمک خواسته‌اند.
با تشکیل پرونده قضایی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای بعثت تهران، مادر هانیه در تحقیقات عامل حادثه را حمید ـ ناپدری کودک ـ معرفی کرد.این پرونده به خاطر سن کم هانیه با عدم صلاحیت رسیدگی به شعبه پنجم دادسرای اطفال و نوجوانان تهران ارسال شد.
 
اعتراف ناپدری
حمید ـ ناپدری ـ در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: سال‌هاست هروئین مصرف می‌کنم. چند سال پیش که در جنوب شهر مغازه غذاخوری داشتم، با خانواده هانیه که در آن محل تکدیگری و در یک مخروبه زندگی می‌کردند، آشنا شدم. وی افزود: 8 ماه پیش که پدر هانیه مرد، مادرش را صیغه و خانه‌ای برایشان اجاره کردم.
ناپدری سنگدل گفت: هانیه از من متنفر بود و از مادرش می‌خواست برای همیشه از خانه بروند. مادرش برای تهیه هروئین و شیشه گدایی می‌کرد و هانیه نزد من می‌ماند. وقتی مادرش برمی‌گشت، می‌خواست این خانه را ترک کنند. وی در ادامه به شکنجه دختر 8 ساله اعتراف و عنوان کرد: هر بار مرا عصبانی می‌کرد، کتکش می‌زدم. دست و پایش را می‌سوزاندم. شب حادثه هم ابتدا چند سیلی به هانیه زدم و بعد با سیخ کباب و آچار آنقدر به دستانش ضربه زدم که هر 2 دستش شکست. وقتی مادرش به خانه بازگشت، او را هم کتک زدم.
در پی اعتراف ناپدری سنگدل، پرونده او با صدور کیفرخواست به شعبه 1184 دادگاه اطفال تهران ارسال شد.
 
محاکمه پشت درهای بسته
چندی پیش حمید ـ ناپدری هانیه ـ پشت درهای بسته محاکمه شد و با ابراز ندامت از شکنجه هانیه با قرار قانونی روانه زندان شد.زندپور، قاضی شعبه 1184 دادگاه اطفال تهران پس از بررسی پرونده، ناپدری سنگدل را گناهکار شناخت و او را به 3 سال حبس و پرداخت دیه محکوم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha