سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 41772
سلامت نیوز : پژوهشگران دریافتند: میزان بالاتر ویتامین D به طور چشمگیری خطر ابتلا به افسردگی را به ویژه در میان افرادی که سابقه افسردگی دارند، کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر «شروود براون» استاد روانپزشکی دانشگاه تگزاس و همکارانش با مطالعه بر روی 12 هزار و 600 فرد شرکت کننده از سال 2006 تا 2010 به این مهم دست یافتند.

این پژوهش نشان داد: کاهش سطح ویتامین D با علائم افسردگی ارتباط دارد و مراقبت‌های اولیه از بیمارانی که سابقه افسردگی داشته‌اند، ممکن است یک نشانه مهم برای ارزیابی سطح ویتامین D در این بیماران باشد.

دکتر «براون» اظهار كرد: تا کنون میزان پایین ویتامین D در بدن انسان با تعدادی از بیماری‌های قلبی-عروقی و عصب شناختی مرتبط شناخته شده است.

وی ادامه داد: با این حال این مطالعه تایید نمی‌کند که افزایش ویتامین D علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.

«براون» افزود: دانشمندان رابطه دقیق بین این دو موضوع را مشخص نکرده‌اند. این‌که آیا کاهش ویتامین D در علائم افسردگی موثر است یا افسردگی خودش موجب کاهش سطح ویتامین D می‌شود یا از لحاظ شیمیایی چه اتفاقی می‌افتد، به مطالعات بیشتری نیاز دارد. با این حال ویتامین D ممکن است در انتقال دهنده‌های عصبی، علائم التهابی و عوامل دیگر که می‌توانند به توضیح رابطه با افسردگی کمک کنند، موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha