سلامت نیوز : رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: 33 نفر از هر 100 هزار زن در کشور مبتلا به سرطان سینه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رشید رمضانی با اشاره به این که طبق آخرین آمار در حال حاضر شایع‌ترین سرطان در زنان سرطان سینه است، اظهار داشت: این سرطان در بیشتر استان‌ها رتبه اول را دارد و همچنان رو به افزایش است، میانگین سن ابتلا به این بیماری هم 45 سال است. 

وی افزود: در مورد مردان نیز سرطان معده شایع‌ترین مورد است، مرگ ایرانی‌ها به خاطر سرطان معده در رتبه اول مرگ و میرهای ناشی از انواع سرطان ها قرار دارد. 

رئیس ادراه سرطان وزارت بهداشت، تصریح کرد: افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان و کاهش سن ابتلا به آن در کشور، باعث شده که جامعه پزشکی نسبت به شیوع این بیماری در سنین جوانی و میانسالی هشدار دهد. 

رمضانی ادامه داد: آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد سرطان از روند رو به رشدی برخوردار است بنابراین داشتن برنامه‌ای منسجم و دقیق برای کنترل و درمان آن اولویتی غیرقابل انکاراست و تقریبا در تمامی کشورهای جهان، برنامه ثبت سرطان به عنوان یک برنامه بنیادی برای کنترل سرطان در ابعاد مختلف اجرا می‌شود.

به گفته وی، در کشور ما نیز این برنامه زیر نظر اداره سرطان در حال اجراست و هدف اصلی آن برنامه‌ریزی و سیاستگذاری جهت پیشگیری و کنترل موارد شایع سرطان با اجرای طرح‌های کنترل و غربالگری است. 

رمضانی گفت: ثبت سرطان عبارت است از جمع آوری سیستماتیک، ذخیره سازی و نگهداری و تجزیه و تحلیل داده‌های بیماران مبتلا به سرطان که معمولا در یک منطقه و یک جمعیت مشخص انجام می‌شود. هدف اصلی نظام ثبت سرطان کشور، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری جهت پیشگیری و کنترل موارد شایع سرطان با اجرای برنامه جامع کنترل سرطان است. 

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: این طرح با جمع‌آوری منظم و مستمر داده‌های بیماران سرطانی از مناطق جمعیتی و جغرافیایی کشور در پی کنترل سرطان و در نهایت ارتقاء سطح سلامت جامعه است.  همچنین 8 تا 15 بهمن ماه، هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha