سلامت نیوز به نقل از گروه خبر زنستان- با بالا رفتن نرخ طلاق در عربستان دختران جوان در این کشور برای تضمین ازدواج خود به کلاسهای همسر داری روی آورده اند.

روی آوردن زنان عربستان به کلاسهای همسر داری

طبق گفته فهد الیحیی که روانشناس مشاور برای زوجهایی است که قصد ازدواج دارند حد اقل 30 درصد اولین ازدواج ها در عربستان به طلاق می انجامد.

دختر جوان 19 ساله ای که دانشجو می باشد و در دوره ای که زنان را برای یک همسر خوب بودن آموزش می دهد شرکت کرده است می گوید: تا چند ماه آینده ازدواج می کنم.من می خواهم در همه زمینه ها برای یک ازدواج آماده باشم.نمی خواهم آمار طلاق عربستان را بالا ببرم!

این در حالی است که برخی معتقدند مردان نیز در بالا رفتن این آمار بی تقصیر نیستند.با بالا رفتن میزان تحصیلات دختران در این کشور مردان جوان نمی دانند که چگونه با همسران تحصیلکرده خود کنار بیایند.با عنوان مثال مردی چندی پیش همسر خود را به دلیل اینکه 2 سال بوده که تلفن همراه دوربین دار داشته و او را در جریان نگذاشته است، طلاق داد!و یا مرد دیگری همسر خود را تنها به این دلیل ترک کرد که فهمید همسرش پس از اینکه هواپیمایش تاخیر داشته در فرودگاه مانده تا پرواز دیگری بیابد.

در این میان برخی مانند سارا بواحال 19 ساله که به تازگی نامزد کرده معتقدند که این دوره ها افق دید دختران را باز کرده و سپس با چشمانی باز آنها را راهی زندگی مشترک می کند.

منبع: Suntimes.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha