سلامت نیوز : یک جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کمربند ایمنی باعث کاهش ضایعات ستون فقرات می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،‌ سید ابراهیم کتابچی در سمینار دو روزه تروماتولوژی قانونی در جراحی مغز و اعصاب، با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب‌های رانندگی در ناحیه ستون فقرات و سر و صورت است، اظهار داشت: بهترین روش برای کاستن این ضایعات استفاده از کلاه ایمنی برای موتور سیکلت و دوچرخه سواران و بستن کمربند ایمنی در خودروها است.

وی گفت: آشنایی با مکانیزم بیماری ها و نیز آسیب های ستون فقرات و  جمجمه که امروزه به دلیل وقوع حودث رانندگی شیوع زیادی دارد در شناخت همکاران پزشکی قانونی از پاتولوژی این صدمات بسیار ضروری و مفید است و به همین دلیل این موضوع برای برگزاری نشست انتخاب شد.

کتابچی افزود: پزشکان قانونی باید با ضایعات و آسیب‌های جمجمه و ستون فقرات به طور کامل آشنا باشند تا در صورت مراجعه افراد با این آسیب ها بتوانند آینده عارضه و صدمه را تشخیص داده و ضمن کمک به بیمار برای ضایع نشدن حقوقش او را به مراکز درمانی هدایت کنند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات بازآموزی در رشته‌های جراحی اعصاب، ارتوپدی و جراحی پلاستیک در پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: در این سمینار بازآموزی تلاش می‌شود پزشکان قانونی هر چه بیشتر با مکانیزم و فیزیولوژی بیماران دچار عارضه ستون  فقرات آشنا شوند و با شناخت این عوارض نسبت به تعیین خسارات و قصور اقدام کنند.

به گفته جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس آمارهای ترومای بیمارستان سینا بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی تا حد قابل توجهی از آسیبهای ستون فقرات  و جمجمه کاسته است.

در این سمینار دوروزه پانلی با عنوان مسائل مبتلا به جراحی اعصاب در پزشکی قانونی، به مسئولیت کتابچی برگزار می‌شود.

سمینار دو روزه تروماتولوژی قانونی در جراحی مغز و اعصاب به همت واحد آموزش اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، صبح امروز 11 بهمن با حضور جمعی از پزشکان سازمان در سالن شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha