سلامت نیوز : یک محقق طب اسلامی گفت: سرفه‌ای که کمتر از 3 هفته طول بکشد، سرفه حاد است که در بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، سینوزیت و سیاه‌سرفه دیده می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس سیدعلی ابوالحبیب اظهار داشت: سرفه نقش استحفاظی برای ریه‌ها دارد و از باز شدن و گشاد شدن قفسه سینه و حرکت پرده دیافراگم به وجود می‌آید.

وی گفت: سرفه از دیدگاه طب سنتی حرکتی است که آزار وارده به ریه را تخفیف می‌دهد مانند عطسه که نقش آن برای مغز بسیار مؤثر است.

این محقق طب اسلامی بیان داشت: سرفه ممکن است توسط محرک‌هایی مانند بو، غبار، عطر و بخارات ایجاد شود و هر بیماری که منجر به التهاب، ‌تنگی یا فشردگی مجرای هوایی شود، می‌تواند سرفه را به همراه داشته باشد.

ابوالحبیب افزود: سرفه یک مکانیزم مفید دفاعی است ولی در صورتی که تداوم داشته باشد، می‌تواند نشانه بیماری ریوی باشد و سرفه به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شود.

وی اضافه کرد: سرفه‌ای که کمتر از 3 هفته طول بکشد، سرفه حاد است که در بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، سینوزیت و سیاه‌سرفه دیده می‌شود ولی اگر سرفه بیش از 3 هفته طول بکشد بیماری مزمن است و در بیماری‌هایی مانند آسم، ‌سل و سرطان ریه بیشتر دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha