سلامت نیوز: محققان معتقدند كه نوشیدن یك لیوان آب میوه در وعده صبحانه روش سالمی برای شروع روز است اما دانشمندان استرالیایی ادعا كرده اند كه برخی آب میوه های صنعتی حاوی شكر زیاد هستند و مصرف آنها می تواند خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را افزایش دهد.

 محققان گفتند: در حقیقت زمانی كه آب میوه های صنعتی پردازش و بسته بندی می شوند بسیاری از مواد موجود در میوه كه موجب جلوگیری از بروز تومورها می شود از بین می رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا ، محققان در این مطالعه تاثیر میوه ها، سبزیجات و آب میوه های مختلف را بر پیشگیری از ابتلا به سرطان شكم بررسی كردند.

محققان جزئیات رژیم غذایی دو هزار و 200 بزرگسال را بررسی كردند. سپس محققان این افراد را دو سال مورد پیگیری قرار دادند تا دریابند چند نفر از آنها به این بیماری مبتلا می شوند.

محققان متوجه شدند كه مصرف سیب، كلم، گل كلم و یا بروكلی در یك پایه روزانه احتمال ابتلا به سرطان را كاهش می دهد. اما افرادی كه مقدار زیادی آب میوه صنعتی مصرف می كردند با خطر بالاتری مواجه بودند.

این تحقیق نشان داد افرادی كه در روز بیش از سه لیوان آب میوه صنعتی مصرف می كنند خطر ابتلا به سرطان ركتوم نوعی از سرطان شكم در آنها بیشتر می شود.

دانشمندان معتقدند كه وجود مقدار زیادی شكر در آب میوه صنعتی ممكن است باعث بروز برخی تومورها شود.

این گروه همچنین اعلام كردند: مواد زیاد موجود در آب میوه از جمله الیاف، ویتامین C و مواد شیمیایی كه به آنتی اكسیدان معروف هستند و به پیشگیری از ابتلا به سرطان شكم كمك می كنند در جریان پردازش آب میوه از بین می رود.

نتایج حاصل از این مطالعه در مجله American Dietetic Association منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha