سلامت نیوز : مشخصات سلامت شهروندان در کارتهای ملی هوشمند برای نخستین بار در قم ایجاد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا، رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند برای نخستین بار در قم و ایجاد بسیاری از زیر ساخت های لازم در این زمینه، افزود: در این زمینه جلسات متعدد کارشناسی در یکسال گذشته با حضور سازمان فناوری اطلاعات، ثبت احوال، وزارت بهداشت برگزار شد که با توجه به زیر ساخت های مناسب دانشگاه علوم پزشکی قم، ارائه سرویس های سلامت بر روی کارت در اولویت قرار گرفت.

مهندس سعید کیال با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم به منظور اجرای این طرح زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری (BACK OFFICE)، استاندارد سازی سامانه های HIS را مطابق طرح سپاس وزارت بهداشت در سال جاری آغاز نکرد، گفت: درحال حاضر حدود 95 درصد این استاندار سازی ها به اتمام رسیده و این دانشگاه آماده اجرای فاز امکان سنجی و اجرای پروژه کارت هوشمند است.

وی اظهار داشت: سرویس نوبت دهی و هویت سنجی بر روی کارت هوشمند در یکی از بیمارستان های شهید بهشتی یا کامکار آغاز خواهد شد که با همکاری سازمان های بیمه گر، این طرح می تواند تحول شگرفی در خدمت رسانی به بیماران انجام دهد.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید براینکه کارت ملی هوشمند نقش بسیار مهمی در پرونده الکترونیکی سلامت دارد تصریح کرد: با وجود موفقیت های ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد و طراحی این امکان در کارت های ملی هوشمند گام مهمی در حوزه سلامت خواهد بود.

مهندس کیال با بیان اینکه وزارت کشور و ثبت احول متولی تهیه و ارائه کارت هوشمند هستند، گفت: طبق برنامه ریزی های قرار است امکانات و ظرفیت های نظیر پول الکترونیکی، بیمه، انتخابات، سلامت در نطر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha