سلامت نیوز : عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان گفت: طبق آمارهای جهانی 81 درصد مبتلایان به انواع بیماری‌های پوستی که از روش‌های معمولی قابلیت درمان نداشته‌اند به درمان از طریق۵ سلول‌های بنیادی واکنش مثبت نشان داده‌اند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس سعید شفیعیان در حاشیه کنگره تازه‌های پوست، مو و لیزر که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی آغاز به کار کرد در جمع خبرنگاران گفت: جایگاه سلول‌های بنیادی و استفاده از آن در بیماری‌های پوست مربوط به سه دهه گذشته است که با نتایج قابل قبول هم‌‌اکنون نیز در حال ارائه است.

وی افزود: لک و پیس و در درجه دوم سوختگی‌هایی که قابلیت ترمیم با روش‌های متداول را ندارند، جوان‌سازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها، از بین بردن اسکارهایی مانند جای جوش و آکنه که با روش‌های معمولی قابلیت درمان ندارد با توسل به فناوری‌های سلول‌های بنیادی هم‌اکنون قابل درمان است.

شفیعیان ادامه داد: تفاوت روش ما با سایر نقاط دنیا در انتقال سلول‌‌ها بدون نیاز به برداشتن پوست است ما سلول‌های سالم را بدون نیاز به برداشتن پوست به محل مورد نظر انتقال می‌دهیم.

وی ادامه داد: طبق آمارهای جهانی پاسخ مثبت بیماران در ایران به این روش درمانی با موفقیت 81 درصدی همراه بوده است اما اینکه پوست بخواهد به رنگ طبیعی برگردد این درصد را باید 61 درصد اعلام کنیم.

وی اضافه کرد:‌همچنین در 20 درصد موارد این درمان به صورت کامل پوست به رنگ اولیه خود برنمی‌گردد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان گفت: سخت‌ترین حوزه در امر سلول‌های بنیادین امور مربوط به تحقیقات است البته آزمایشگاه حیوانی ما کاملترین آزمایشگاه حیوانی دنیاست و خوشبختانه در این زمینه کمبودی نداریم.

وی اضافه کرد: بودجه بزرگترین مشکل ماست، اگر بودجه کافی در اختیار ما قرار گیرد می‌‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم همچنین محدودیت‌های افرادی که در این زمینه وجود دارد نیز باعث می‌شود کارها کمی کند پیش برود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه سلول‌های بنیادی جزء 10 کشور اول دنیا هستیم، در درمان ناباروری جزء سه کشور اول و در درمان پوست جزء کشورهای انگشت‌شمار هستیم که به این تکنولوژی رسیده‌ایم، در زمینه ارتوپدی سرآمدیم و در حوزه چشم کارهای بزرگی انجام داده‌ایم که در این موضوع جزء معدود کشورهایی هستیم که این به این تکنیک دست پیدا کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha