سلامت نیوز: شایعترین علل خونریزی بینی، ضربه توسط انگشت و اجسام خارجی، هوای خشک و التهاب شامل عفونت قسمت فوقانی مجاری هوایی، سینوزیت و رینیت آلرژیک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد ضمن بیان این مطلب گفت: خونریزی از بینی یا Epistaxis  در نوزادی نادر و در کودکی شایع است و شایعترین محل خونریزی از بینی، قسمت قدامی تیغه بینی است.

 دکترجلیل مشاری، اختلالات مادرزادی عروقی مثل تلانژکتازی ارثی، همانژیوم ها، ترومبوسیتوپنی (کمبود پلاکت)، کمبود فاکتورهای انعقادی، افزایش فشارخون و نارسایی کلیه را از مهمترین علل خونریزی از بینی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به علت تفاوت محل و علل خونریزی از بینی، تشخیص و نوع درمان نیز متفاوت است، گفت: در اغلب موارد خونریزی از بینی خود به خود در مدت چند دقیقه متوقف می شود که باید ابتدا کودک را آرام کرد و سپس با فشردن پره های بینی، او را در حالت نشسته قرار داد و سر او به طرف جلو خم کرد تا خون وارد گلو نشود.

این متخصص کودکان افزود: در صورتی که خونریزی با این روش متوقف نشد باید با مشورت متخصص کودکان و یا گوش،حلق و بینی، باید از راه های درمان دیگر از جمله دارو، سوزاندن شبکه عروقی خون ریزی دهنده و تامپون ها را استفاده کرد.

وی افزود: در فصل زمستان یا در آب و هوای خشک، استفاده از دستگاه مرطوب کننده هوای اطاق، قطره نرمال سالین و وازلین موضعی بر سطح سپتوم بینی از خونریزی جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha