سلامت نیوز : مدیر پایگاه آموزش از راه دور دیابت گفت: استفاده از 3 قرص گلوکز، نصف فنجان آبمیوه و 6 تا 10 عدد شکلات سریع ترین راه ها برای درمان افت قندخون (هایپوگلیسمی) در مبتلایان به دیابت است و قرص گلوکز به راحتی از داروخانه ها قابل خریداری است.

به گزارش سلامت نیوز مرضیه معطری در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: اختلال تكلم، عدم درك زمان و مكان، گیجی و بی‌قراری، از دست دادن هوشیاری و تشنج از علائم و نشانه های افت شدید قند خون است هر گاه احساس کاهش قند خون کردید،بلافاصله آن را چک کنید. پس از چک قند خون، اگر میزان آن پایین بود، سریع آن را درمان کنید.

وی ادامه داد: اگر احساس می کنید که دچار کاهش قند خون شده اید اما نمی توانید آن را چک کنید، بهترین کار اقدام به معالجه است. این قانون ساده را به خاطر بسپارید؛ هرگاه شک داشتید، معالجه کنید.

مدیر پایگاه آموزش از راه دور دیابت افزود: هر گاه قند خود را چک کردید و قند خون شما کمتر از 70 بود یکی از مواد ذکر شده (قرص گلوکز، نصف فنجان آبمیوه و 6 تا 10 عدد شکلات) را بخورید. سپس ١5 دقیقه صبر کنید و دوباره قند خونتان را چک کنید. اگر هنوز قند خون زیر 70 است، درمان را دوباره تکرار کنید تا زمانی که قند خونتان بیش از 70 شود.

وی اضافه کرد: اگر بیش از یک ساعت تا وعده اصلی غذایی تان باقیمانده بود یک لقمه نان و پنیر، یا یک ساندویچ کوچک نان و گوشت یا دو حلقه بیسکوئیت میل کنید و اگر کمتر از یک ساعت تا وعده اصلی غذایی تان باقیمانده بود تا صرف وعده غذایی خود صبر کنید.

معطری گفت: درمان هیپوگلیسمی بسیار مهم است، زیرا ممکن است شدیدتر شود و به حالت کما (بیهوشی) بروید. اگر بیهوش شدید نیاز به معالجه اورژانسی و فوری دارید. مثل تزریق گلوکاگون یا معالجه فوری در بیمارستان.

وی یادآور شد: گلوکاگون گلوکز خون را افزایش می دهد و نظیر انسولین تزریق می شود. از پزشکتان بخواهید که آن را برایتان تجویز کند و شیوه استفاده از آن را به شما آموزش دهد. به افراد خانواده خود و همکارانتان آموزش دهید که چه وقت و چگونه، در زمان نیاز آن را به شما تزریق کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha