سلامت نیوز : مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب با حضور محمد جواد محمدی ‌زاده معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مسوولان و دوستداران محیط زیست در کشتی میرزا کوچک خان برگزار می‌شود.

هر ساله روز جهانی تالاب ها در یکی از تالاب های بین المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر برگزار می شود که امسال تالاب بین‌المللی انزلی میزبان این همایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، 13 بهمن‌ماه روز جهانی تالاب‌ها است که امسال مراسم بزرگداشت آن با حضور دوستداران محیط زیست روی کشتی در تالاب بین المللی انزلی برپا می‌شود.

مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب با حضور محمد جواد محمدی ‌زاده، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مسوولان و دوستداران محیط زیست در کشتی میرزا کوچک خان برگزار می‌شود.

در این مراسم از افرادی که در عرصه محیط زیست خدمات ارزنده‌ای ارایه کرده‌اند به عنوان قهرمانان تالاب‌ها تجلیل می‌شود.

بازدید رسانه‌ها از تالاب انزلی، بازدید از سایت پرنده نگری پناهگاه حیات ‌وحش سلکهو ، برگزاری کارگاه‌های ویژه کودکان با محوریت آشنایی با تالاب و کارکردهای مختلف آن در زندگی روزمره شامل نقاشی و ساخت بادبادک با ' نی تالاب' به منظور بازیابی فرهنگ استفاده از مواد طبیعی به جای کایت‌های پلاستیکی، آشنایی با موجودات ریز موجود در آب تالاب، تشکیل بازارچه محلی با ارایه محصولات منبعث از تالاب و نمایشگاه صنایع دستی تالابی شامل انواع محصولات نی و حصیری از جمله برخی از برنامه‌های روز جهانی تالاب‌ها است.

همچنین در صورت مساعد بودن هوا، مسابقه فوتبال بین پیشکسوتان ملوان و تیم محیط زیست برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha